Μίχος: αγνοείται η αυτοδιοίκηση στον σχεδιασμό των ΜΜΜ

mixos280

Ερώτηση κατέθεσε στον Υπουργό Μεταφορών ο βουλευτής Β’ Αθήνας κ. Λάμπρος Μήχος για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Δυτική Αθήνα
Οπως αναφέρει στην ερώτησή του ο κ. Μίχος, οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με το πλήθος των  προβλημάτων  της περιοχής. Από τα πιο σημαντικά προβλήματα  είναι  το χαμηλό επίπεδο της συγκοινωνίας και οι κακές κυκλοφοριακές  συνθήκες, που ταλαιπωρούν  εκατοντάδες χιλιάδες  εργαζόμενους που στην  πλειοψηφία τους είναι υπάλληλοι  και βιομηχανικοί εργάτες.
Το πρόβλημα επιδεινώνεται καθώς:
•    Καθυστερεί αδικαιολόγητα  η  ολοκλήρωση των σταθμών του Μετρό στο «Χαϊδάρι» και την Ανθούπολη και οι πολυθρύλητες επεκτάσεις  τους προς τον Πειραιά  και το Ίλιο.
•    Δεν υπάρχουν σταθμοί  μετεπιβίβασης ενώ,
•    Δεν έχει ακόμα ξεκινήσει  η κατασκευή του χώρου στάθμευσης  αυτοκινήτων  στο σταθμό του Αιγάλεω.

Πρόσφατα διακόπηκε και η λειτουργία  βασικών  συγκοινωνιακών γραμμών . Στις ήδη άθλιες συνθήκες  που επικρατούν δημιουργείται μια νέα αναστάτωση καθώς οι πολίτες, για να φτάσουν στον προορισμό τους, θα πρέπει να  μετεπιβιβάζονται σε  διάφορα μεταφορικά μέσα, χωρίς να έχουν προβλεφθεί  χώροι μετεπιβίβασης, οδοί διέλευσης, λεωφοριόδρομοι, αστυνόμευση, αλλαγή δρομολογίων κ.α.
Αυτή η  απόφαση πάρθηκε, χωρίς να ζητηθεί η γνώμη της τοπικής αυτοδιοίκησης, η οποία έχει εναλλακτικές, λογικές λύσεις τόσο για τη μετακίνηση των πολιτών όσο και  για την αποφυγή του  συνωστισμού, πεζών και  αυτοκινήτων, σε σημεία που ήδη υπάρχει  «κομφούζιο» και μάλιστα πάρθηκε τη μία μέρα κι εφαρμόστηκε την επόμενη. Ίσως όλες οι επιλογές να είναι σωστές  και αναγκαίες αλλά ο τρόπος, η προχειρότητα, ο αιφνιδιασμός και η περιφρόνηση των χρηστών  και της αυτοδιοίκησης γιατί;
Με βάση τα παραπάνω  ερωτάται  ο κ. Υπουργός:
•    Πως αποφασίσθηκε να αλλαχθεί ο συγκοινωνιακός χάρτης χωρίς να  προηγηθεί συζήτηση με την τοπική κοινωνία και την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να υπάρξουν καλές , ίσως και καλύτερες και πάντως αποδεκτές λύσεις;
•    Μέχρι πότε η Δυτική Αθήνα θα είναι θύμα της κρατικής αδιαφορίας στους τομείς της συγκοινωνίας και των κυκλοφοριακών συνθηκών;
•    Θεωρεί  ότι αυτή η απόφαση, κατά τον τρόπο που πάρθηκε,  αποτελεί καλό μέτρο για την ενθάρρυνση των πολιτών να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς;
Και εντέλει ποια είναι τα συντονισμένα μέτρα της κυβέρνησης για τη συνολική λύση του προβλήματος  κυκλοφορίας και συγκοινωνίας στην περιοχή;