Ο πόλεμος της Πατάτας επαναλαμβάνεται ως φάρσα

pallini_patata

Αν και ελάχιστοι γνωρίζουν ότι ο Πόλεμος της Πατάτας το 1778 στην Γαλλία αποτέλεσε έναν σημαντικό παράγοντα για την επανάσταση και την αλλαγή των παραγωγικών δομών το 1789, στη Ελλάδα η ιστορία φαίνεται να επαναλαμβάνεται.
Μέσα από τον “πόλεμο της πατάτας” φαίνεται να επιχειρεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση που έχει κινητοποιηθεί πια σχεδόν όλη, για να αλλάξει την καταναλωτική αλυσίδα και να φέρει φτηνά αγροτικά προϊόντα στα αστικά κέντρα και στις γειτονιάς. Μετά την τεράστια επιτυχία του δήμου Παλλήνης όπου την πρώτη κιόλας μέρα το site είχε 12.000 χτυπήματα (αποτελεί ίσως ρεκόρ δημοτικού site που οδήγησε σε πτώση του server), ακολουθεί συνεργασία των δήμων Καισαριανής, Ζωγράφου, Βύρωνα και Ηλιούπολης όπου οι υπηρεσίες τους συντονίστηκαν για να κάνουν κοινές παραγγελίες όχι μόνο πατάτας αλλά και λαδιού. Ηδη τοπικό Super Market από 0,35 ευρώ την πατάτα Νευροκοπίου την έριξε στα 0,27 ευρώ.
Ακούγονται και σκέψεις για Διαδημοτικό Δίκτυο Καταναλωτών και ετοιμάζεται πρωτοβουλία για τις 15 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή.
Στο Χολαργό τοπική εφημερίδα ανέλαβε πρωτοβουλία και καλεί τους κατοίκους να συμπληρώσουν έντυπο παραγγελιών για να γίνει διανομή σε ειδικές τιμές.
Εχει όμως ξεκινήσει και αντίστροφη ενέργεια όπου στο Δήμο Νάουσας, δήμος παραγωγής κερασιών έχει ξεκινήσει καμπάνια προώθησης χωρίς μεσάζοντες.
Στους κύκλους της Αυτοδιοίκησης έχει ξεκινήσει και μια κουβέντα αλλαγής των Λαϊκών Αγορών ή δημιουργίας μιας άλλης παράλληλης όπου κατόπιν παραγγελιών μεγάλων ποσοτήτων θα υπάρχει η δυνατότητα διάθεσης των αγροτικών προϊόντων.
Εντωμεταξύ ιδιαίτερη αίσθηση έχει προκαλέσει η πρωτοβουλία της Γεωπονικής Σχολής της Θεσσαλονίκης να νοικιάσει εκτάσεις των 100 τετραγωνικών σε ιδιώτες για καλλιέργεια βιολογικών λαχανικών με ενοίκιο 120 ευρώ το χρόνο για τρία χρόνια και αποκλειστικά για ίδια κατανάλωση.
Μια τέτοια πρωτοβουλία ίσως ταιριάζει απόλυτα στα Μεσόγεια, που βρίσκονται πολύ κοντά στο μεγάλο αστικό κέντρο της Αθήνας.