Βιωματικά εκπαιδευτικά προγράμματα από τη WWF Ελλάς σε μαθητές του Γαλατσίου

WWF-HELLAS-svoronou-mpoura-protonotarios-300x224

 

Με ενθουσιασμό και έκδηλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν οι μαθητές των Γ’ , Δ’ , ΣΤ’ τάξεων του 11ου Δημοτικού σχολείου, της Α’ τάξης του 6ου Γυμνασίου και της Α’ τάξης του 4ου Λυκείου τα πιλοτικά προγράμματα της WWF Ελλάς «Για μια καλύτερη ζωή: καταναλώνω άρα υπάρχω;» και «Για μια καλύτερη ζωή: η γειτονιά μου» στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Γαλατσίου που πραγματοποιήθηκαν στο χώρο της Βιβλιοθήκης στο Πολιτιστικό Κέντρο «Καμίνι» και είχαν στόχο την ευαισθητοποίηση και εξοικείωση των παιδιών με την προστασία του περιβάλλοντος.

Το σύνθημα των προγραμμάτων ήταν «ζούμε οικονομικότερα, οικολογικότερα και αλληλέγγυα» και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Γαλατσίου ως προπομπός για επόμενες εκδηλώσεις. Η συγγραφέας Ελένη Σβορώνου και η χημικός Νάνσυ Κουταβά από το πρόγραμμα της WWF Ελλάς «Ζούμε καλύτερα», που αποτελεί προπομπό μιας συνεργασίας με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και τις Future Libraries, αναφέρθηκαν στην πρώτη πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Γαλατσίου με στόχο την εκπαίδευση και κινητοποίηση των μαθητών για μια καλύτερη ζωή.

 

«Στόχος των προγραμμάτων είναι να εξετάσουμε τις καθημερινές καταναλωτικές συνήθειες σε σχέση με το περιβάλλον, τη γειτονιά μας και τον κύκλο ζωής των προϊόντων, καθώς και το οικολογικό αποτύπωμα της εκάστοτε κατανάλωσής μας» επισημαίνει η κα. Σβορώνου, τονίζοντας ότι οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα στο Γαλάτσι είναι ευαισθητοποιημένοι οικολογικά αλλά τους λείπει η σύνδεση όσων γνωρίζουν για την προστασία του περιβάλλοντος με την καθημερινότητά τους.

«Είναι δύσκολο να συνδέσουν για παράδειγμα την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος με την εξαφάνιση της πολικής αρκούδας, καθώς δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση οδηγεί στη ραγδαία επιδείνωση του φαινομένου του θερμοκηπίου και επηρεάζει όλα τα πλάσματα του ζωικού βασιλείου», είπε η κα. Σβορώνου. Επίσης, ανέφερε ότι μέσα από αυτά τα προγράμματα μπορούμε να βρούμε το αποτύπωμα του προϊόντος που αγοράζουμε μέσα στο περιβάλλον και να σκεφτούμε περισσότερο τις καταναλωτικές μας συνήθειες.

Οι μαθητές έφτιαξαν κολάζ με φωτογραφίες που απεικονίζουν γωνιές από το Γαλάτσι και σχολίασαν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της πόλης μας επισημαίνοντας τρόπους για τη βελτίωση της καθημερινότητας.