Πανικός και αντικρουόμενες αντιδράσεις αντιμετώπισε η ανακοίνωση του Δημάρχου του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον ότι θα διαθέσει 913 εκατομμύρια στερλίνες στο νέο του πλάνο προώθησης του ποδηλάτου, δημιουργώντας υποδομές και ξεχωριστούς δρόμους παράλληλους στους άξονες του μετρό και στους λεωφορειόδρομους.
Η επένδυση θα στοχεύσει στην δημιουργία 15 μιλίων αποκλειστικής χρήσης ποδηλάτου σε μια διαδρομή βιώσιμης κινητικότητας. Θα είναι μια ιδιαίτερη διαδρομή με πολύ μεγαλύτερη σήμανση, πλήρη δικτυακή ανάπτυξη και σε πολύ πιο ήσυχους δρόμους που θα απλώνονται σε όλη την πόλη από άκρη σε άκρη. Ο κ. Τζόνσον υπογράμμισε ότι το νέο δίκτυο θα αναπτυχθεί όπως το Δανέζικο πρωτοπόρο πρότυπο πλήρους διαχωρισμού των διαδρομών ποδηλάτου.
Το χρονοδιάγραμμα που έβαλε ο δήμαρχος του Λονδίνου είναι τέσσερα χρόνια για την πλήρη ολοκλήρωση του δικτύου που θα συνδέεται με τα προάστια του Λονδίνου όπως στο Λονδίνο έχει αναπτυχθεί ήδη ένα τεράστιο δίκτυο κοινόχρηστης χρήσης ποδηλάτων το λεγόμενο barclay’s hire.
Σε δηλώσεις του ο κ. Μπορις Τζόνσον αν΄φερε ότι ο λόγος που αφιερώνει ένα περίπου δισεκατομμύριο στερλίνες δεν είναι μόνο το ίδιο το ποδήλατο. Είναι γιατί πιστεύει ότι περισσότερη χρήση του ποδηλάτου σημαίνει πιο όμορφο αστικό τοπία, λιγότερο τραφικ, περισσότερα δέντρα, περισσότερα μέρη αναψυχής και ξεκούρασης, περισσότερες ελεύθερες θέσεις στα ΜΜμεταφοράς, λιγότερα αυτοκίνητα στο φανάρι μπροστά σας, και καθαρότερο αέρα στο Λονδίνο.
Σχετικό άρθρο διαβάστε εδώ κι παρακολουθείστε το δήμαρχο με το ποδήλατο του.