Οι δημότες έχουν ανάγκη από επικοινωνία

Το μείζον θέμα της επικοινωνίας του δήμου με τους δημότες προσπάθησε να αντιμετωπίσει ο Δήμαρχος Παλλήνης κ. Αθανάσιος Ζούτσος. Ο Δήμος  Παλλήνης είναι ένας από τους χαρακτηριστικούς δήμους που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της γραφειοκρατίας των διαδικασίων και της καθυστέρησης των έργων. Ο Δήμος Παλλήνης έχει εξασφαλίσει 114 εκατομμύρια ευρώ χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ, έχει να επιδείξει ένα πολύ πλούσιο έργο, έχει ολοκληρώσει ένα πολύ μεγάλο πλήθος μελετών για την ένταξη περιοχών στο σχέδιο πόλης (ένα χρόνιο πρόβλημα της περιοχής) και έχει οληκληρώσει και όλο σχεδόν το δίκτυο αποχέτευσης και ομβρίων το οποίο όμως παραμένει λόγω ΕΥΔΑΠ, χωρίς κεντρική σύνδεση.
Με λίγα λόγια έχει ολοκληρωθεί το 90% των διαδικασιών για την επίλυση των μεγάλων και χρόνιων προβλημάτων της πόλης, αλλά οι δημότες δεν έχουν δει τίποτα ακόμη σε σχέση με αυτά.
Επίσης ο Δήμος Παλλήνης αποτελεί παράδειγμα άριστης οικονομικής διαχείρισης, το οποίο επίσης δεν μπορούν να αντιληφθούν οι δημότες.

Ετσι ο δήμαρχος αποφάσισε να επαναλάβει αυτό που έκανε επιτυχώς όταν ήταν δήμαρχος στον Δήμο Γέρακα πριν τον Καλλικράτη.

Ξεκίνησε έναν κύκλο διαβουλεύσεων με τους κατοίκους με τίτλο, «Όλοι μαζί! Συζητάμε για την πόλη μας από κοντά», με επτά συνολικά συναντήσεις και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Παλλήνης.

Ο Δήμαρχος κ. Αθανάσιος Ζούτσος, συνοδευόμενος σε όλες τις συναντήσεις από Αντιδημάρχους και πολλούς Δημοτικούς Συμβούλους, βρέθηκε «ενώπιος – ενωπίω» με τους δημότες, ενημερώνοντας αλλά και συζητώντας για όλα όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα στο Δήμο – πως σχεδιάστηκαν και πως θα εξελιχθούν.

Η διαδικασία και στις επτά δημόσιες διαβουλεύσεις, χαρακτηρίστηκε από μεγάλη συμμετοχή και ζωντάνια, καθώς στα πλαίσια της επικοινωνίας μεταξύ Δημάρχου – κατοίκων αναπτύχθηκε εποικοδομητικός διάλογος με πληθώρα ερωτημάτων ή καταγραφή προβλημάτων, το σύνολο των οποίων απαντήθηκε από το Δήμαρχο Παλλήνης.

Οι κάτοικοι έδωσαν το παρών, εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία για να ρωτήσουν και να ενημερώσουν τον Δήμαρχο τους για ζητήματα ή προβλήματα που έχουν εντοπίσει.

Το όλο εγχείρημα πάντως έδειξε για μια ακόμη φορά την μεγάλη ανάγκη που έχουν οι δημότες για επικοινωνία με το δήμο και το δήμαρχο. Αυτό άλλωστε έδειξε και η πρόσφατη έρευνα της Metron Analysis που διενεργήθηκε για λογαριασμό της ΚΕΔΕ. Το 67% των πολιτών που ρωτήθηκαν απάντησαν ότι συνήθως οι δήμαρχοι και οι δημοτικές υπηρεσίες δεν τους ενημερώνουν για τα θέματα τοπικού ενδιαφέροντος.

Από την άλλη στην ίδια έρευνα και στην ερώτηση “Από όλα τα επίπεδα των εκλεγμένων εκπροσώπων ποιοί νιώθετε να είναι πιο κοντά σας και να σας εκπροσωπούν περισσότερο” το 34% απάντησε οι δήμαρχοι και οι αιρετοί των δήμων, μόλις το 7% οι εκπρόσωποι σε συνδικαλιστικές οργανώσεις, το 6% οι Περιφερειάρχες και οι αιρετοί των περιφερειών και το 5% οι βουλευτές και τα στελέχη των κομμάτων.