226 χιλιόμετρα το ποδηλατικό δίκτυο στη Αττική

Ενα σύνολο 226 χιλιομέτρων σε 36 ειδικές διαδρομές προβλέπει η τελική πρόταση του μητροπολιτικού ποδηλατόδρομου στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας. Ομως προς το παρόν έχει μπει μπροστά η ολοκλήρωση των 27 χιλιομέτρων που θα συνδέουν την Κηφισιά με την Αθήνα και από εκεί με το Φάληρο όπως παρουσιάστηκε στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης και το δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας.
Ηδη έχει δημοπρατηθεί και υπογραφεί η σύμβαση για το νότιο τμήμα του ποδηλατοδρόμου από το Γκάζι έως το Φάληρο, μήκους 11 χιλιομέτρων με χρόνο ολοκλήρωσης το 2015.
Θα ξεκινάει από το Γκάζι και μέσω της οδού Ιλισσού, θα περνάει ανάμεσα στους δήμους Μοσχάτου και Καλλιθέας και θα φτάνει στην Ποσειδώνος κοντά στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 2.200.000 ευρώ, και θα παραδοθεί σύμφωνα με τη σύμβαση, για χρήση στους ποδηλάτες στο τέλος του 2015.
Σε ό,τι αφορά το βόρειο τμήμα του ποδηλατοδρόμου, βρίσκεται στην φάση της διαβούλευσης με τα δημοτικά συμβούλια των δήμων και σύντομα θα μπει στην τελική φάση για την δημοπράτηση.
Το βόρειο τμήμα έχει μήκος 16 χιλιόμετρα και ξεκινάει από την Κηφισιά και ακολουθεί τους σταθμούς του Μετρό, στο Μαρούσι, το Ηράκλειο, τη Νέα Ιωνία, το Γαλάτσι, την πλ. Ομονοίας μέχρι την Ερμού.
Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 9.000.000 εκ ευρώ και όπως δήλωσε ο κ. Μανιάτης τις αμέσως επόμενες εβδομάδες πρόκειται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός, να κατακυρωθεί, ώστε και αυτό το έργο να ολοκληρωθεί μέσα στο 2015.
Τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων από όλους τους Δήμους από τους οποίους διέρχεται ο Μητροπολιτικός Ποδηλατόδρομος, θα «κουμπώσουν» με την μορφή «Τ».
Στόχος είναι από τη μία να διευκολυνθεί η διακίνηση των ποδηλάτων, από την άλλη να διευκολυνθεί και την μετεπιβίβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή στον ΗΣΑΠ και το ΜΕΤΡΟ.