Είναι η περίοδος που οι δήμοι χρειάζονται το αλάτι για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν ακραία καιρικά φαινόμενα χιονόπτωσης και παγετού και το myota.gr ζήτησε τις συμβουλές ενός από τους πιο έμπειρους αντιδημάρχους στον τομέα αφού στο δήμο Φλώρινας, η χιονόπτωση δεν ακραίο, αλλά καθημερνό σχεδόν φαινόμενο.
Είναι η περίοδος της χρήσης του αλατιού αλλά όχι και της προμήθειάς του μας επισημαίνει ο Αντιδήμαρχος κ. Τσορμπάρης υπεύθυνος των Τεχνικών Υπηρεσιών. Η προμήθεια πρέπει να γίνεται Αύγουστο με Φεβρουάριο.
Στον δήμο Φλώρινας προμηθεύονται 1.000 έως 1.500 τόνους με διαγωνισμό που διενεργούν μία φορά το χρόνο, αλλά με τμηματική παράδοση.
Ο κ. Τσορμπάρης εφιστά την προσοχή σε περιόδους θεομηνιών δεν υπάρχει επάρκεια στην αγορά. Οι δήμοι πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να έχουν προμηθευτεί επαρκή ποσότητα αλατιού αλλιώς μπορεί να αντιμετωπίσουν τεράστια προβλήματα έλλειψης.
Η ποιότητα του αλατιού τονίζει ο έμπειρος αντιδήμαρχος, έχει μεγάλη σημασία και προδιαγράφεται σε κάθε διαγωνισμό: (α) Χλωριούχο νάτριο επί ξηρού (NaCl>98% επί ξηρού δείγματος και β) Ειδική κοκκομετρία 1mm≤d≤5mm σε ποσοστό >80%). Η ονομασία του είναι «Φυσικό θαλασσινό αλάτι χοντρό»
Το ιδανικό είναι να τοποθετηθεί το αλάτι λίγο πριν την χιονόπτωση επισημαίνει ο Αντιδήμαρχος. «Αυτό όμως» συμπληρώνει « δεν μπορεί να επιτευχθεί πάντα, οπότε η ρίψη γίνεται όταν ξεκινάει η χιονόπτωση, κατά τη διάρκεια της και μετά το πέρας της για την αποφυγή δημιουργίας παγωμένων τμημάτων στο οδόστρωμα».
Αλλο ένα θέμα που χρήζει προσοχής είναι η αποθήκευση που πρέπει να γίνεται σε στεγασμένο χώρο. Επειδή οι διαθέσιμοι στεγασμένοι χώροι δεν μπορούν να απορροφήσουν όλη την προμηθευόμενη ποσότητα, γι αυτό η παράδοση πρέπει να έχει συμφωνηθεί να γίνεται τμηματικά.
Αν οι καιρικές συνθήκες δεν απαιτήσουν εκτεταμένο αποχιονισμό, στον Δήμο Φλώρινας υπάρχει όρος στην σύμβαση προμήθειας για μη υποχρέωση του Δήμου να απορροφήσει όλη τη συμβατική ποσότητα.
Προσοχή όχι στο χαλίκι, λέει ο κ. Τσορμπάρης, δημιουργεί πρόβλημα στα δίκτυα αποχέτευσης.
Επίσης εφιστά την προσοχή για τα οχήματα και τα μηχανήματα, υπάρχει σημαντική φθορά εάν δεν πλυθούν μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα.
Εναλλακτικά, απαντάει ο κ. Τσορμπάρης στην σχετική ερώτηση του myota.gr, υπάρχει η ψηφίδα, η άμμος και το αλατισμένο νερό αν δεν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε αλάτι.
Προσοχή λοιπόν στις συμβάσεις. Και στον τρόπο απορρόφησης έτσι ώστε να μην τρέχουμε τελευταία ώρα με τεράστιες τιμές, και στην ποιότητα του αλατιού. Δεν είναι όλα τα αλάτια ίδια και αποτελεσματικά.
Προσέξτε την εταιρία Κουνουβέλης που προσφέρει μια μεγάλη ποσότητα σε αλάτι ακατέργαστο, εξαιρετικής ποιότητας, με μοναδική χρήση τον αποχιονισμό των δρόμων. Διατίθεται συσκευασίες: Σάκους HDPE 25 κιλών, Big bag τόνου, και Χύμα επί αυτοκινήτου. Κύριο πλεονέκτημα της εταιρείας είναι πως όταν χιονίζει η εταιρεία μας είναι ανοιχτή 24 ώρες το ημέρα ανεξαρτήτων αργιών. Υπάρχει διαθέσιμος ένας μεγάλος στόλος ιδιόκτητων αλλά και δημοσίων φορτηγών αυτοκινήτων που μπορούν να μεταφέρουν οποιαδήποτε ποσότητα αλατιού, άμεσα, οπουδήποτε στην Ελλάδα ανεξαρτήτως ωραρίου και στις καλύτερες τιμές της αγοράς.
Αυτές τις παροχές πρέπει να τις υπολογίζει κάθε δημοτική αρχή που θα κάνει προμήθεια αλατιού. Η ποιότητα του αλατιού και η διαθεσιμότητα σε στιγμές κρίσης είναι τα βασικά στοιχεία στα οποία παγιδεύονται οι δήμοι. Ούτε μπορείς να προμηθεύεσαι το αλάτι σε πολύ μεγάλες τιμές, ούτε μπορείς να αφήσεις του δημότες σου εκτεθειμένους.