Δεν τηρούνται οι κανόνες για την προστασία των εργαζομένων στους ΟΤΑ

ΜΑΣΤΙΓΙΟ και καρότο η πολιτική της κυβέρνησης  για τους εργαζόμενους στα Βαρέα και ανθυγιεινά στους ΟΤΑ σημειώνει σε ανακοίνωσή του το «Δίκτυο Εργαζομένων στους ΟΤΑ. Στην ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «Υπογράφηκε μεν η ΚΥΑ και  συστάθηκε επιτροπή για να επεξεργαστεί νέα πρόταση  για τα  ΜΕΣΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ( ΜΑΠ),  την ιδία στιγμή όμως, η κυβέρνηση έχει συγκροτήσει άλλη επιτροπή όπου έχει βγάλει πόρισμα και θα πέσει μεγάλο ψαλίδι στο ανθυγιεινό επίδομα, ενώ με απόφαση Τμημάτων  του  ελεγκτικού συνεδρίου συνυπολογίζεται η προσωπική διαφορά και αφαιρείται από το ανθυγιεινό επίδομα.
Επίσης το Δίκτυο καταγγέλει την μη τήρηση των κανόνων από τους Δήμους και το ξεπερασμένο πια νομικό πλαίσιο που υπάρχει.
Συγκεκκριμενα η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:
Με καθυστέρηση ενός  χρόνου, από την ψήφιση του Ν. 4483-31 Ιουλίου 2017 και του άρθρου 97, υπογράφηκε η  ΚΥΑ για την συγκρότηση της επιτροπής  και την υποβολή πρότασης για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό στα  ΜΕΣΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΜΑΠ).  Η επιτροπή αποτελείται από 15 μέλη μεταξύ των οποίων και εκπρόσωποι των ομοσπονδιών ΠΟΕ ΟΤΑ, ΠΟΠ ΟΤΑ, Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε. και  οφείλει να υποβάλει σχετική πρόταση στους συναρμόδιους Υπουργούς .

Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ακόμα και το σημερινό νομικό πλαίσιο, για την Υγιεινή και Ασφάλεια των Εργαζομένων, π.χ.  Ν.  3850/2010, Ν. 4483-2017,αρθρο 97 παρ. 4,   δεν εφαρμόζεται στους περισσότερους  δήμους. Η  ΚΥΑ  με αριθμό 53361/11.10.2006,  είναι ξεπερασμένη και δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να παρέχουν την εργασία τους εκτεθειμένη σε πολλούς κινδύνους. Μακρύς είναι ο κατάλογος των εργατικών ακόμα και θανατηφόρων ατυχημάτων στους Δήμους τα χρόνια των μνημονίων, εξ αιτίας και της εντατικοποίησης της εργασίας.
 Οι δήμοι είτε δεν προβλέπουν καθόλου χρήματα για τα ΜΑΠ, τις ιατρικές εξετάσεις στους προϋπολογισμούς, είτε τα χρήματα που προβλέπουν και διαθέτουν είναι ελάχιστα. Με αποτέλεσμα να προμηθεύονται ΜΑΠ κακής ποιότητας, ή να μην επαρκούν για όλους τους εργαζόμενους και για όλο το χρόνο.  Όταν δίνεται ένα παντελόνι εργασίας, ένα ζευγάρι μποτάκια, για όλο το χρόνο, όταν σε ελάχιστους δήμους γίνονται οι ιατρικές εξετάσεις και εμβολιασμοί.  Όταν σε δήμους ακόμα και στο λεκανοπέδιο δίνεται μόνο ένα κίτρινο γιλέκο, -όπως έγινε πρόσφατα στο Δήμο Υμηττού με τους συμβασιούχους-, όταν στη συντριπτική πλειοψηφία των δήμων δεν υπάρχουν, φωριαμοί για το ατομικό ρουχισμό, ντουζιέρες  κ. λ. π. για ποια προστασία της υγείας των εργαζόμενων  συζητάμε;
Όταν για όλα τα παραπάνω δεν υπάρχουν διοικητικές κυρώσεις από τα αρμόδια υπουργεία, όταν  από τους επιθεωρητές εργασίας ακόμα και όταν δηλώνεται ένα εργατικό ατύχημα, η ενημέρωση πολλές φορές γίνεται από το τηλέφωνο χωρίς επιτόπου αυτοψία και έλεγχο,  όταν   δεν αποδίδονται ευθύνες στους δημάρχους, γιατί να συμμορφωθούν με την νομοθεσία και να σεβαστούν τη ζωή των εργαζομένων;

Έρχεται  μεγάλο ψαλίδι στο ανθυγιεινό επίδομα.

Την ιδία στιγμή που υπογράφηκε  η ΚΥΑ για επανακαθορισμό των ΜΑΠ, η κυβέρνηση έχει συγκρότηση άλλη επιτροπή όπου έχει βγάλει πόρισμα και θα πέσει μεγάλο ψαλίδι στο ανθυγιεινό επίδομα. Δεν αποκλείεται να υπάρξει αρνητική εξέλιξη στο καθεστώς των Βαρέων και να υπάρξουν αλλαγές, αυξάνοντας τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι  τα χρήματα που δαπανώνται για το ανθυγιεινό επίδομα θα μειωθούν καθώς επίσης και ο αριθμός τω εργαζομένων και των ειδικοτήτων που σήμερα λαμβάνει το ανθυγιεινό επίδομα.
Η κυβέρνηση αρνείται μέχρι σήμερα να ενημερώσει τα συνδικάτα για το πόρισμα της εν λόγο επιτροπής, παρά το γεγονός ότι ο νόμος που έχει ψηφίσει ορίζει ότι θα εφαρμοστεί το Φεβρουάριο του 2019.

Περικοπή στο επίδομα ανθυγιεινής εργασίας μέσω προσωπικής διαφοράς.

Την περικοπή του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας έχουν γευτεί εργαζόμενοι στους ΟΤΑ που το δικαιούνται από τον Αύγουστο του 2018, μετά τις δυο αποφάσεις τμημάτων του Ελεγκτικού Συνεδρίου Πράξη 31/2018 Κλιμ. Τμ. 1 και Τμ.7,  που θέτουν ζήτημα συμψηφισμού του ανθυγιεινού επιδόματος με την προσωπική διαφορά, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 27 του ν. 4354/2015  (μισθολόγιο). Το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει ότι η προσωπική διαφορά, κατά τη ρητή διατύπωση του νόμου, θα μειώνεται σε οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπαλλήλου, εκτός από τις περιπτώσεις της αλλαγής μισθολογικού κλιμακίου  ή της χορήγησης επιδόματος θέσης ευθύνης.  Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε αρκετούς εργαζόμενους να μην υπάρχει μισθολογική αύξηση στις αποδοχές τους παρότι τους υπολογίζεται το ανθυγιεινό επίδομα.  Χρειάζεται άμεσα   νομοθετική ρύθμιση για το ζήτημα αυτό, ώστε να μην συνυπολογίζεται η προσωπική διαφορά με τα επιδόματα.  
Η κυβέρνηση ακολουθεί  την πολιτική τακτική, του μαστιγίου και του καρότου και προσπαθεί επικοινωνιακά να  συγκαλύψει  την αντεργατική της πολιτική .
Στους χώρους δουλειάς πρέπει να σημάνει συναγερμός.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΡΕΑ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ .
 Μόνο η αντίσταση, η ενότητα και ο μαζικός πολύμορφος αγώνας μπορούν  να περιφρουρήσουν τις κατακτήσεις μας. Να απαιτήσουμε βελτίωση του βιοτικού μας επιπέδου, με αύξηση στο μισθό για να ζούμε με αξιοπρέπεια. Να μην καταργηθεί το καθεστώς των Βαρέων και το ανθυγιεινό επίδομα  να ενσωματωθεί στο μισθό.
Καλούμε την ΠΟΕ ΟΤΑ να πάρει αγωνιστικές πρωτοβουλίες άμεσα, πριν είναι αργά. Καμία συναίνεση, ανοχή στην αντεργατική κυβερνητική πολιτική.

 Οι εργαζόμενοι με τον αγώνα μας θα κατακτήσουμε την αξιοπρέπεια μας, θα βελτιώσουμε την  ζωή μας.                                                                                                                   Ιούλιος 2018