Η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, με πολιτική 365 ημερών ελληνικού τουρισμού το χρόνο και με τα οφέλη της να διαχέονται στις τοπικές κοινωνίες, είναι ο κεντρικός στόχος των 13 Περιφερειών στον τουριστικό τομέα, όπως επαναβεβαιώθηκε στην 1η Συνάντηση Περιφερειών για τον Τουρισμό, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης «5th Athens International Tourism Expo (AIT Expo)».
«Για να κερδίσουμε το μέλλον πρέπει να είμαστε innovative και κυρίως doers, να είμαστε εφευρετικοί και κυρίως να υλοποιούμε και να είμαστε αποτελεσματικοί. Αυτό αποδεικνύουν οι περιφέρειες στον τουρισμό», ανέφερε σε μήνυμά του ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός.
«Πρέπει να αλλάξουμε σελίδα με τον τουρισμό», επεσήμανε στο χαιρετισμό του ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο οποίος ανέδειξε την αναγκαιότητα σύνδεσης του τουρισμού με την πρωτογενή παραγωγή και παρουσίασε το έργο των Περιφερειών στον τουρισμό
Την πολύ καλή συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού με τις Περιφέρειες τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Γιώργος Τζιάλλας, ο οποίος προέτρεψε να δοθεί προτεραιότητα σε θεματικές μορφές τουρισμού και αναφέρθηκε ειδικά στο συνεδριακό τουρισμό. «Το 94% των τουριστών έρχονται στην Ελλάδα για αναψυχή και μόλις το 6% για δουλειές. Αν το 6% αυξηθεί, υπάρχει τεράστια δυναμική για το συνεδριακό τουρισμό», σημείωσε.
«Πιστεύω βαθιά στο θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», επεσήμανε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, αναγνωρίζοντας ότι μειώνονται οι πόροι και αυξάνονται οι αρμοδιότητές του και υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα για συνέργειες. Ο κ. Αλ. Βασιλικός πρότεινε να υπάρξει συγκεκριμένο σχέδιο ανά περιφέρεια και χαρακτήρισε «μεγάλο στοίχημα την επίτευξη μεγαλύτερη ομοιομορφίας στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας και όσον αφορά την εποχικότητα και όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή του τζίρου», όπως είπε χαρακτηριστικά.
«Στα θετικά αποτελέσματα που κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός, συνέβαλε και η διαρκής και στενή συνεργασία των Περιφερειών με τους κρατικούς αλλά και τους παραγωγικούς φορείς. Η επιτυχία του ελληνικού τουρισμού είναι επιτυχία όλων μας», επισήμανε στην εισήγησή της η Επικεφαλής της Επιτροπής Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας και Θεματική Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Κοινωνίας των Πολιτών στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας κα Σοφία Μαυρίδου.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν ο Β΄ Αντιπρόεδρος της ΕΝΠΕ κ. Γιάννης Γιώργος και ο Χριστόφορος Παπαδιώτης από τη διοργανώτρια εταιρεία της έκθεσης AIT EXPO, ενώ ακολούθησε η παρουσίαση της τουριστικής πολιτικής κάθε Περιφέρειας από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη, τους Αντιπεριφερειάρχες κα Κωνσταντίνα Νικολάκου (Πελοπόννησος), κ. Σπύρο Γαλιατσάτο (Ιόνια Νησιά), κ. Γιάννη Γιώργο (Κεντρική Μακεδονία), κ. Παναγιώτη Κώττα (Δυτική Μακεδονία), κ. Κωνσταντίνο Καρπέτα (Δυτική Ελλάδα), κ. Κωνσταντίνο Αντωνιάδη (Ανατολική Μακεδονία – Θράκη), κα Ιφιγένεια Παπαβασιλείου (Νότιο Αιγαίο), κ. Γιάννη Μπουτίνα (Θεσσαλία) και τον Εντεταλμένο Σύμβουλο της Περιφέρειας Κρήτης κ. Μιχάλη Βαμιεδάκη. Γραπτό μήνυμα έστειλε η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για τον Τουρισμό της Περιφέρειας Αττικής κα Ελένη Δημοπούλου
Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Γιώργος Μακρής.Συντονισμένες πρωτοβουλίες για τον ελληνικό τουρισμό«Με την «1η Συνάντηση των Περιφερειών για τον Τουρισμό» ευελπιστούμε στην προώθηση μιας συντονισμένης προσέγγισης των πρωτοβουλιών που συνδέονται με τον Ελληνικό τουρισμό και την τουριστική βιομηχανία, ώστε να οριοθετηθεί το νέο πλαίσιο δράσης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της και της ικανότητάς της να αναπτύσσεται με βιώσιμο τρόπο», επεσήμανε στην εισήγησή της η κα Σοφία Μαυρίδου και πρόσθεσε:
«Για να επιτευχθούν αυτά, η περιφερειακή στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης πρέπει να αναδιατάξει το αναπτυξιακό της πρότυπο, με βάση την ανάπτυξη της γνώσης και της καινοτομίας, τη διασύνδεση των παραγωγικών τομέων, την αξιοποίηση των οικολογικών και πολιτιστικών πόρων, την ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Η Επικεφαλής της Επιτροπής Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) έκρινε επιβεβλημένο «οι 13 Περιφέρειες μέσω της συνεργασίας τους να διαμορφώσουν και να διατυπώσουν τις ειδικότερες προτάσεις τους για τις ταξιδιωτικές εμπειρίες – προϊόντα κάθε περιφέρειας, με στόχο τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και με οφέλη που θα διαχυθούν στους προορισμούς και τις τοπικές κοινωνίες σε κάθε Περιφέρεια, για μία πολιτική 365 ημερών ελληνικού τουρισμού το έτος».Οι στόχοι μιας σύγχρονης τουριστικής πολιτικήςΗ κα Σοφία Μαυρίδου έθεσε και τους πολλαπλούς στόχους, που, όπως εξήγησε, πρέπει να εξυπηρετεί μια σύγχρονη τουριστική πολιτική:
-«Τη μεγέθυνση της τουριστικής κατανάλωσης με την αύξηση της κατά κεφαλή τουριστικής δαπάνης.
-Την οργανική διασύνδεση της τουριστικής καταναλωτικής ζήτησης με την αύξηση της εγχώριας παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων και με την ενδυνάμωση των διακλαδικών σχέσεων.
-Την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων τουριστικών υπηρεσιών με τη βελτίωση και ανάπτυξη των υποδομών και ανωδομών και την αξιοποίηση και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της αρχαιολογικής κληρονομιάς.
-Την εξασφάλιση υψηλής ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος στη διεθνή αγορά με την αναβάθμιση της τουριστικής ζήτησης, τη διαφοροποίηση της τουριστικής προσφοράς και την κατάστρωση ενός διαφημιστικού προγράμματος κατάλληλα εξειδικευμένου στη δομή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
-Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την προώθηση νέων μορφών τουρισμού με στόχο την προσέλκυση ζήτησης ειδικών ενδιαφερόντων.
-Τη διαφοροποίηση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος και την αύξηση του θεματικού τουρισμού για την επέκταση και αναβάθμιση της τουριστικής δραστηριότητας.
-Το συνδυασμό της οικονομικής ανάπτυξης και της περιβαλλοντικής προστασίας με την καινοτομία. Περαιτέρω ανάπτυξη της χώρας ως προορισμού τουρισμού «ήλιος και θάλασσα» με επεκτάσεις όμως και συνέργειες και με τις «νέες» μορφές του ορεινού, φυσιολατρικού, πολιτιστικού, εκπαιδευτικού, αθλητικού και άλλων μορφών τουρισμού, ώστε να αξιοποιούνται πλήρως δυνατότητες της καινοτομίας. Η συνολική προσπάθεια πρέπει να περιλαμβάνει την καινοτομία στην προβολή / προώθηση του συνολικού προϊόντος, στη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων, στην εκπαίδευση του προσωπικού δράση που αποτελεί την κινητήρια δύναμη στον σχεδιασμό πολιτικών, στην προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, στη διαχείριση των ροών και επισκέψεων, στη διαχείριση των μετακινήσεων από / προς και εσωτερικά».