Δέντρα ή πεζοδρόμια; διάλογος Δημοτικής Αρχής με τους πολίτες

Την θετική διάσταση του facebook δημιούργησε ο δημοτικός σύμβουλος Χαλανδρίου, εντεταλμένος για την ανακύκλωση και Καθηγητής ΕΜΠ κ. Γεράσιμος Λυμπεράτος αναπτύσσοντας έναν πολύ δημιουργικό και καλοπροαίρετο διάλογο με τους πολίτες ποστάροντας στο προφίλ του τον προβληματισμό του για τα δέντρα πάνω στα στενά πεζοδρόμια.
Ο κ. Λυμπεράτος εκτός του ότι προκάλεσε ένα αξιοζήλευτο διάλογο παράδειγμα για την καθημερινή αλληλεπίδραση που πρέπει να έχουν οι δημοτικές αρχές μέσω των δυνατοτήτων που δίνουν τα Social Media με τους πολίτες, παράλληλα ένοιξε και ένα μεγάλο θέμα που προβληματίζει όλες τις δημοτικές αρχές αστικών δήμων στην Ελλάδα.
Να κοπούν τα δέντρα που βρίσκονται στα πεζοδρόμια; Οι πολίτες του απάντησαν με προβληματισμό επίσης. Εναν προβληματισμό που διαχέεται σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, διαβάστε:

Το ποστ του κ. Λυμπεράτου:
“Τα δέντρα στη μέση των πεζοδρομίων είναι μεγάλο πρόβλημα. Σπάνε τις πλάκες καθώς μεγαλώνουν οι ρίζες αλλά το σημαντικότερο είναι ότι εμποδίζουν τους πεζούς και πολλώ μάλλον τα καρότσια να περάσουν. Έτσι δεν είναι στην ουσία πεζο-δρόμια …Χρειάζεται να παρθούν γενναίες αποφάσεις!”

Τα σχόλια των πολιτών:
Δ. Σ. ναι να διαπλατυνθουν τα πεζοδρόμια και να ανοιχτουν παρτέρια γυρω απο τα δεντρα

Π. Τ. Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση πρέπει ανά περίπτωση να διαλέξουμε. Δεν μπορεί σε πεζοδρόμια 60 και 80 εκατοστών να φυτεύονται και δένδρα γιατί ΚΑΤΑΡΓΕΊΤΑΙ Ο ΠΕΖΟΣ. Πρέπει να υπάρχουν ψηφισμένοι από το Δημοτικό Συμβούλιο Κανονισμοί που να περιγράφουν και να ορίζουν πάνω από ποιο μέγεθος πεζοδρόμιο επιτρέπεται η δενδροφύτευση (και μάλιστα ποια δένδρα συγκεκριμένα) έτσι που και το αναγκαίο πράσινο να διαθέτει η πόλη και το δικαίωμα του πεζού να μην καταργείται στην πράξη. Δυστυχώς έτσι όπως είναι η πόλη μας υποφέρουν πρωτίστως οι πεζοί και πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για την προστασία και διευκόλυνση τους.

F. E. όχι μόνο οι πεζοί, οι μητέρες με τα καρότσια, οι άνθρωποι στα αναπηρικά αμαξίδια

K. H. N. δυστυχώς η περιφερεια όταν ερωτήθηκε όπως επιβάλλει ο νόμος για το σχέδιο διαπλατύνσεων πεζοδρομίων που εκπόνησε ο Δήμος το απέρριψε. Για την παραμικρή αλλαγή πεζοδρομίου εκδίδεται ΦΕΚ με τη σύμφωνη γνώμη της.

K. H. N. απαιτείται τουλάχιστον 1,5 ελεύθερη δίοδος.

Ν. Κ. Αυτό δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει παντού Δέσποινα. Ειδικά σε στενούς δρόμους στις γειτονιές.

V. K. δεν φταίνε τα δενδρα φταινε οι λογικες εργολαβιας πλακες παντου να εχουμε τετραγωνικα να πληρωθούμε φταιει οτι οι δήμοι ποτέ δεν ειχαν σχεδιασμό αστικού πρασίνου φταιει οτι ποτε οι εργαζόμενοι στο πρασινο δεν ειχαν σεμινάριο επιμόρφωσης οι υποτιθεμενοι γεωπονοι ποτε δεν εκαναν επιμορφωση στο αστικο πρασινο πολυτελειες

L P Το μόνο σίγουρο είναι ότι….”δεν φταίνε τα δέντρα”.
Φταίει όποιος τα φύτεψε και διαχρονικά οι δημοτικές αρχές που κλείνανε τα μάτια στο πρόβλημα με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.

K. H. N. τα δένδρα εχουν φυτευτεί από ιδιώτες. Προτείνετε να μην πλακοστρώνονται τα πεζοδρόμια? Τι εννοείτε?

V. K. ενοω οτι ο δημος εχει την ευθυνη του αστικου πρασινου απο το τι δενδρο φυτευεται και ο ιδιωτης δεν εχει λογο να φυτευει οτι του ερθει στο πεζοδρομιο τα δενδρα επειδη μεγαλωνει ο κορμος χρειαζονται χωρο οταν πλακοστρωνεις γυρω απο τον κορμο και την πλακα θα πεταξει και προβλημα στο πεζοδρομιο θα δημιουργισει σε ολες τις χωρες στις πολεις γυρο απο τον κορμο υπαρχει σιδερενιο πλεγμα ωστε και να ποτιζεται και να μην πεταει την πλακοστρωση

L. P. Τι ακριβώς ισχύει για τα πεζοδρόμια στην ελληνική νομοθεσία.
http://portal.tee.gr/portal/page/portal/teelar/NOMOTHESIA/KTIRIOOIKODOMIKOS%20KSNONISMOS/097620FC1F571F54E0440003BA2D133C?fbclid=IwAR0Y04b7GVv-aSgmX-B_S5fpCy-uuAqWL_7oen_aFWbj_woFwzqdHfVPOas

L. P Ο δρόμος γίνεται πεζοδρόμιο και με δυνατό αέρα το ?δέντρο (πεύκο) γίνεται “φονιάς”…..με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο.

Π. Π. Το ζητούμενο δεν είναι ποιος φταίει. Είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για το Χαλάνδρι. Η σημερινή διοίκηση του δήμου το έχει συνειδητοποιήσει και είμαι πεπεισμένος ότι στην επόμενη θητεία της θα το λύσει.

E. Ch. Τα δένδρα στα πεζοδρόμια τα φύτεψαν οι γιαγιάδες και οι παππούδες χρόνια πριν .τοτε που υπήρχαν γυρω μας ακόμα χωράφια και οικόπεδα ακτιστα,.μην ζητάμε ευθύνες από την εκάστοτε δημοτική αρχή… Ο σκοπός είναι τώρα να βρεθούν λύσεις και όχι να ρίχνουμε ευθύνες…

Θ. Γ. ΣΥΜΦΟΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ …ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΛΑΔΕΜΑ …Η …ΚΟΨΙΜΟ ΤΩΝ ΠΕΥΚΩΝ

Θ. Γ. ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΩΣΤΑ..ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ

N. K. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο έγκλημα από την κοπή ενός δένδρου και μάλιστα μέσα σε μια τσιμεντουπολη

Γ. Π. Σε όλη την Αθήνα, περπατάμε στους δρόμους γιατί έχουν καταργηθεί τα πεζοδρόμια, οι ανάπηροι δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν, τα καροτσάκια επίσης. δίπλα στα πεζοδρόμια παρκαρισμένα και ο πεζός στη μέση του δρόμου να κινδυνεύει η ζωή του. Σε μερικές πόλειςτης Ευρώπης .. σηκώνουν ολο το δέντρο με ρίζα με ειδικό μηχάνημα και το φυτεύουν στο κήπο, αν δεν υπάρχει κήπος το μεταφέρουν σε πάρκο..Όνειρα … θα περπατάμε στο δρόμο και θα βριζόμαστε με τους οδηγούς που ουρλιάζουν ..” πεζοδρόμιο δεν έχει να πάς ρε !!”

N. N. Γενναία απόφαση για την διευκόλυνση των πεζών και των εμποδιζομενων ατόμων είναι η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων θυσιάζοντας θέσεις στάθμευσης. Σε πεζοδρόμια πλάτους 0,5-1 μέτρου με κολώνες οδοφωτισμου, κολωνακια, ράμπες πάρκιγκ, σπασμένες πλάκες, κλπ, η κοπή-θανάτωση δέντρων δεν αποτελεί λύση. Αποτελεί ωστόσο μια εύκολη πολιτική επιλογή, που θα υποβαθμίσει το περιβάλλον της πόλης που θα ζήσουμε εμείς και τα παιδιά μας.

L. P. Σέβομαι την γνώμη σου σαν επιστήμων…..αλλά τελικά τι αποτελεί λύση έτσι ωστε να μετακινούνται οι πεζοί μα ασφάλεια στην υπάρχουσα κατάσταση?
Εξάλλου η συζήτηση γίνετε για την πλειοψηφία των πεζοδρομίων που ειναι 150 ή 180 εκατοστά πλάτος …..
σε αυτά τι προτείνεις?
Μία λύση …ας πούμε, θα ήταν μια ελεύθερη ζώνη με μέγεθος 120 ή 150 εκ. αντίστοιχα και μετά ένα συνεχόμενο παρτέρι με κατάλληλη φύτευση από σωστά επιλεγμένα θαμνώδη φυτά ή μικρού μεγέθους ανάπτυξης καλλωπιστικά δένδρα?
Όσο αφορά αυτό που λες για εύκολη πολιτική επιλογή …..δεν θα το έλεγα.

Gerasimos Lyberatos Σίγουρα κάτι πρέπει να γίνει. Είναι απαραίτητο να μπορείς να προχωράς χωρίς να χρειάζεται να κατέβεις στον δρόμο…

G. L. Δυστυχώς η φωτο που ανάρτησα είναι πολύ συνηθισμένη…δεν είναι η εξαίρεση…

L. P. Όσο γιαυτό ….να είσαστε σίγουρος. συλλογή γραμματοσήμων οι φωτογραφίες από απροσπέλαστα πεζοδρόμια !

G. L. Δέντρα, αυτοκίνητα και πεζοί όλα στον ίδιο περιορισμένο γεωμετρικά χώρο…απλά δεν γίνεται!!!

L. P. Και εάν σε όλα αυτά προσθέσετε και “στον ίδιο χρόνο” ….ώρα καλή το δεκάλεπτο πριν κτυπήσει το κουδούνι του σχολείου ….”έδεσε το γλυκό”.
Σκηνές κόμικ …..κωμικοτραγικές καταστάσεις .

G. L. Θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρξει μία γενική πολιτική για αυτό το θέμα, που θα έχει την ευρύτερη δυνατή κοινωνική συναίνεση και η οποία θα ακολουθείται σε κάθε περίπτωση. Γι αυτό το βάζω για συζήτηση!

M. L. Άς αρχίσουμε από τα απλά, πριν μερικούς μήνες μαζί με άλλους δύο φίλους και γείτονες τραβηξαμε περίπου 100 φωτογραφίες σε δρόμους και πεζοδρόμια που οδηγούν στα σχολεία του συνοικισμου, πρώτο πρόβλημα δεν ήταν τα δέντρα, ήταν τα αυτοκίνητα παρκαρισμενα στα πεζοδρόμια, δεύτερο πρόβλημα ήταν κατεστραμενα πεζοδρόμια, τρίτο διάφορα εμπόδια όπως καδοι κολονακια, κολώνες ΔΕΗ ακόμα και δημοτικού φωτισμού, σήμανση κλπ, και πολύ λιγότερο τα δέντρα. Οι φωτογραφίες και οι σημειώσεις υπάρχουν με οδό και αριθμό, το ίδιο μπορεί να γίνει σε όλο το Χαλάνδρι από εθελοντές, και από κάπου να ξεκινήσει.

G. L. Το θέμα με τα αυτοκίνητα αντιμετωπίζεται με κάγκελα ή κολονάκια μόνο που συνήθως αν υπάρχουν εκεί καταστήματα αντιδρούν πολύ έντονα…

S. Y. Αγαπητέ Γεράσιμε, όπως όλοι μας γνωρίζουμε, τα δέντρα έχουν τις δικές τους ανάγκες για προστασία, φροντίδα και περιποίηση. Αν κοιτάξεις με προσοχή τη φωτογραφία θα δεις ότι οι πλάκες του πεζοδρομίου φτάνουν μέχρι τον κορμό του δέντρου και δεν αφήνουν περιθώρια ούτε για λίγο νερό, ας πούμε το καλοκαίρι. Αυτό συμβαίνει γιατί έτσι αποφάσισαν οι κατασκευαστές του πεζοδρομίου και αυτοί που τους δίνουν οδηγίες και τους ελέγχουν (τεχνικές υπηρεσίες, ΟΤΑ, κ.λπ.) με ιδιαίτερα εγωιστικό τρόπο χωρίς να λάβουν υπόψη τους και τις ανάγκες του δέντρου αλλά και τη συμβολή του στην πόλη. Αν είχαν φροντίσει για τη δημιουργία κάποιου ελεύθερου χώρου γύρω από τον κορμό του δέντρου, καλυμμένου με ειδικό κάλυμμα για να μην δημιουργείται πρόβλημα στους πεζούς, ενδεχομένως το πρόβλημα να μην υπήρχε ή τουλάχιστον να μην ήταν σε αυτή την οξύτητα που φαίνεται στην εικόνα. Από την άλλη μεριά το πεζοδρόμιο είναι στενό και συνεπώς, η φύτευση δέντρου είναι πρόβλημα. Είναι μεγάλη και πονεμένη ιστορία το θέμα “αστικό πράσινο” σε όλες τις πόλεις μας. Η κατάσταση που δείχνει η φωτογραφία είναι συνηθισμένη και στη Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς δεν βλέπω κάποιον που να έχει όραμα και διάθεση να αντιμετωπίσει το θέμα “αστικό πράσινο” με ορθολογικό και βιώσιμο τρόπο. Η λύση που δίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις είναι το κόψιμο του δέντρου!!!!

G. L. Φίλε Σταύρο (ομότιμος Καθηγητής ΑΠΘ για όποιον δεν τον ξέρει) σε ευχαριστούμε πολύ για την συνεισφορά σου. Ασφαλώς εδώ κάτι δεν έγινε σωστά…το ερώτημα που με βασανίζει είναι ποια είναι η ενδεδειγμένη στάση-απόφαση για την υπάρχουσα κατάσταση. Υπάρχει εναλλακτική στο κόψιμο και αν ναι ποια και πως ή αν θέλεις υπό ποιες προϋποθέσεις; Νομίζω ότι είναι σημαντικό να έχει κάνεις γενικούς κανόνες σε αυτά τα θέματα που να προκύπτουν με κοινωνική συναίνεση και με αυτό τον τρόπο να μην μπαίνουν αμφισβητήσεις για την κάθε περίπτωση χωριστά. Ασφαλώς το αιτούμενο είναι η αποκατάσταση μιας κατάστασης που να εξυπηρετεί τον πολίτη και μετά ή μάλλον παράλληλα βέβαια να μας απασχολεί το θέμα του τι πρέπει να γίνεται από δω και πέρα για να εξασφαλίσουμε επάρκεια πρασίνου μέσα στην πόλη παράλληλα με την εξυπηρέτηση των άλλων αναγκών μας.

Σ. Σ. Το δεντράκι, όταν φυτεύτηκε είχε γύρω του χώρο για πότισμα κλπ. Όμως κανείς (;) δεν σκέφτηκε πως σε μερικές δεκαετίες το δέντρο θα γιγαντωθεί σε ύψος, σε βάθος (ρίζες) αλλά και σε διάμετρο κορμού. Γι’ αυτό και βλέπουμε αυτό το αποτέλεσμα. Δυστυχώς και το πλάτος του πεζοδρομίου δεν βοηθάει στην εξυπηρέτηση των πεζών.
Είναι πράγματι ένα πρόβλημα αστικού πρασίνου που θα πρέπει να λυθεί με κοινή συναίνεση.

Ε. Κ. Για την κοπη κσθε δεντρου που γινεται φονικο ειτε με την πτωση του, ειτε με τα κλαδια κ τα φυλλα του που καθως περνας σου μπαινουν στα ματια, ειτε με το να σκονταφτεις πανω στις ανασηκωμενες πλάκες, ειτε με το να αναγκαζεσαι να περπατας στο οδοστρωμα χρειαζεται μια γεναια αποφαση “αποχωρισμου,” και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αντικατασταση του με αλλο σε αλλο σημειο καταλληλο για φυτευση και με το καταλληλο φυτο. Ενισχύστε τη δημοτικη αρχη να εφαρμοσει τον πολεοδομικο κωδικα.

G. L. Ευγενία Κατούφα η μεταφορά του αν είναι εφικτή και στη χειρότερη η αντικατάσταση του σε άλλο σημείο π.χ. Πεζόδρομο ακούγεται πολύ λογική σαν προσέγγιση …

Γ. Κ. Το τι θα γίνεται με τα υπάρχοντα δένδρα πρέπει να το αποφασίζει η κάθε γειτονιά ξεχωριστά. Τα περισότερα φυτεύθηκαν αυθαίρετα από κατοίκους για να διώξουν τους άλλους από το ..πεζοδρόμιό τους, ή από δήμους που αποφασίζουν τι είναι καλό για τους δημότες τους..

X. K. Σε τέτοια πεζοδρόμια η κοπή των δέντρων είναι εντελώς άστοχη και επιζήμια. Προκαλείται μια τεράστια καταστροφή στις λειτουργίες του δέντρου (φιλτράρισμα αέρα, μείωση τη πρόσπτωσης του ανέμου στα σπίτια, ενεργειακές απώλειες, μείωση της σκιάς και αύξηση της θερμοκρασίας στο δρόμο και στους τοίχους, αύξηση των θορύβων κλπ) και από την άλλη το πεζοδρόμιο παραμένει στην ουσία του ανενεργό. Παρακάτω θα έχει έναν κάδο, ένα καφάο ή μια κολόνα της ΔΕΗ που θα υποχρεώσει και πάλι τον πεζό να κατέβει στο οδόστρωμα. Τα πεζοδρόμια δεν είναι προσόψεις σπιτιών. Είναι απρόσκοπτες διαδρομές που ενώνουν δύο σημεία της πόλης.
Πρέπει να γίνει μελέτη Βιώσιμης Κινητικότητας που να εμπεριέχει ή να συνδυάζεται με μελέτη διαχείρισης πρασίνου. Τότε συνειδητοποιούμε το κόστος – όφελος και χαράσσουμε ολοκληρωμένες πολιτικές εικοσαετίας.
Επίσης πολλοί δήμαρχοι υιοθετούν το «κόβω 1 δέντρο και φυτεύω 4» Είναι τεράστιο λάθος. Πρώτον διότι δεν διορθώνουν τις επιπτώσεις του μικροκλίματος που διαμορφώνεται σε επίπεδο 2-3 οικοπέδων και δεύτερον διότι τα 4 δέντρα που θα φυτευθούν για την κοπή ενός δέντρου 30 χρόνων θα αρχίσουν να αποδίδουν μετά την 10ετία. Σύμφωνα με τις μελέτες 18 δέντρα παράγουν το οξυγόνο που χρειάζεται ένας άνθρωπος. Και η κοπή τριών δέντρων ύψους 6 μέτρων αυξάνει τις ενεργειακές ανάγκες ενός σπιτιού κατά 40 δολάρια ετησίως.

G. L. ενδιαφέροντα όλα αυτά . Παρεμπιπτόντως στο Χαλάνδρι έχουμε ξεκινήσει αυτό ακριβώς το σχέδιο (ΣΒΑΚ) και ελπίζω ότι σύντομα θα δώσει καρπούς !

X. K. Το γνωρίζω και σας συγαίρω γι αυτό. Αλλη μια υπόθεση τρομερά δύσκολη για μια δημοτική αρχή. Χρειάζεται να πείσεις, να ξεβολέψεις και να ενοχλήσεις πολύ κόσμο πριν δει τους καρπούς. Καλό κουράγιο

Β. Σ. Σε καθε περιπτωση,σε τετοιες πολεις οπως το Χαλανδρι η εμεις στον Παπαγο Χολαργο,τα δεντρα που υπαρχουν στα πεζοδρομια ειναι τριων κατηγοριων ως προς την προελευση τους.1)Προυπαρχοντα της πολης δεντρα,συνηθως μεγαλα πευκα,2)Δεντρα που φυτεψαν οι πρωτοι οικιστες στις γειτονιες εξω απο τις ιδιοκτησιες τους για πρασινο(συνηθως ελιες)3)Δεντρα που φυτευθηκαν απο τουςδημους, σε διαφορετικες περιοδους(νερατζιες,λευκες Κεντ.Ευρωπης-καβακια,βραχυχιτωνες,ευκαλυπτοι κλπ.).Επισης το σημερινο πλατος των πεζοδρομιων σε πολλες περιπτωσεις σε τετοιες πολεις,εχει προκυψει σε παρελθοντα χρονο απο την επεκταση των ιδιοκτησιων μεσα σε αυτα ειτε με τις μαντρες εξω απο την γραμμη των οικοπεδων ειτε με τις εκ των υστερων ενταξεις περιοχων στο σχεδιο πολης.Σε οτι αφορα τα δεντρα της1ης ομαδας δεν μπορει να τεθει θεμα διαφορετικο απο την διασφαλιση της παραμονης τους στις θεσεις τους ακομα και με εργα αντιστηριξης και προσεκτικα κλαδεματα για την ελαττωση του βαρους της κομης τους,διοτι αυτα τα δεντρα ειναι στοιχειο της ταυτοτητας αυτων των πολεων.Με τα δεντρα της 2ης ομαδας που επισης καταστρεφουν πλακες τα πραγματα ειναι ευκολοτερα διοτι μπορουν ευκολα να μεταφυτευθουν σε νεες θεσεις και στις θεσεις τους να τοποθετηθουν δεντρα ταχυαυξη βαθυριζα που δεν διευρυνουν την περιμετρο των πρεμνων τους οταν αναπτυσονται σε σημειο να καταστρεφουν ευκολα τις πλακες. Αναμεσα στα δεντρα της 3ης ομαδας,η κατασταση ποικιλλει.Υπαρχουν δεντρα που δεν δημιουργουν θεμα οπως οι νερατζιες-εσπεριδοειδη,υπαρχουν δεντρα που ετσι και αλλοιως πρεπει να εκκριζωθουν αμεσα και να αντικατασταθουν οπως τα καβακια της Κ.Ευρωπης που στην πλειοψηφια τους ειναι υπερηλικα αρωστα και εστια κινδυνου απο πτωσεις κλαδιων,υπαρχουν δεντρα οπως οι βραχυχιτωνες ξενικο ειδος της μοδας για δημοτικες φυτευσεις 15-20 χρονια πριν,που ενηλικιωνομενα φαρδαινουν υπερβολικα τα πρεμνα τους τιναζοντας στον αερα τα πεζοδρομια και τα οποια πρεπει να αντιμετωπιστουν κατα περιπτωση(πχ διαθεσιμο πλατος πεζοδρομιου που να επιτρεπει την παραμονη τους με αφαιρεση πλακων γυρω τους χωρις να εμποδιζει την κινητικοτητα των πεζων).Αυτο σημαινει πως μαζι με την μελετη για την βιωσιμη κινητικοτητα,πρεπει να γινει και να τεθει σε δημοσια διαβουλευση και μια μελετη για τις επεμβασεις που απαιτουνται στο συνολο του Αστικου πρασινου.Αν αυτα τα δυο συμβαδισουν ειναι εκπληκτικο ποσο θα διευκολυνθει η κυκλοφορια των πεζων και των ΑΜΕΑ στα πεζοδρομια αφενος,και ποσο μεγαλη θα ειναι η εντυπωσιακη αυξηση του πρασινου στις πολεις μας τοσο σε πληθυσμους των δεντρων οσο και σε ογκο πρασινου.Τελος,ειδικα σε περιπτωσεις οπως οι στενοι χωρις σχεδον πεζοδρομια δρομοι που υπαρχουν σε πολλα σημεια των πολεων μας,που επισημαινει ο Γερασιμος,εδω οι δημοι εχουν επισης την υποχρεωση να σχεδιασουν ειτε με την θυσια θεσεων σταθμευσης,ειτε ακομα και με την μετατροπη εξαιρετικα στενων δρομων σε δεντροφυτευμενους πεζοδρομους.

Δείτε εδώ το post του κ. Λυμπεράτου, προφανώς ο διάλογος θα συνεχιστεί!

Τα δέντρα στη μέση των πεζοδρομίων είναι μεγάλο πρόβλημα. Σπάνε τις πλάκες καθώς μεγαλώνουν οι ρίζες αλλά το…

Gepostet von Gerasimos Lyberatos am Donnerstag, 21. März 2019