Δήμοι υποστηρίζουν γονείς και μαθητές

Σχολές γονέων και μαθησιακές δυσκολίες

Σε μια εποχή όπου οι γονείς μεγαλώνουν τα παιδιά τους με εγχειρίδια ή αγνώστου προελεύσεως πηγές του διαδικτύου, ενώ η κρίση έχει δημιουργήσει ένα πολύ δυσμενές περιβάλλον για την ζωή και την ανατροφή ενός παιδιού, η Τοπική Αυτοδιοίκηση καλείται «αυτεπαγγέλτως» να καλύψει το τεράστιο κενό και μέσα στις αρμοδιότητές της να προστατεύσει την τοπική κοινωνία από τις απειλές.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα καλών πρακτικών οι Δήμοι Βριλησσίων και Ηλιούπολης.
Στον Δήμο Βριλησσίων λειτουργεί με συνέπεια και με ολοκληρωμένο πρόγραμμα Σχολή Γονέων. Με τακτικές συναντήσεις επιμορφώσεις των γονέων σε θεματολογία όπως «Η σχέση μας με τα παιδιά μας: προβληματισμοί, κατακτήσεις και προοπτικές» ή ’”Ψηφιακές οθόνες και επιπτώσεις στον εγκέφαλο παιδιών και ενηλίκων” παραδίδονται μαθήματα από διακεκριμένους ψηχολόγους παιδαγωγούς και άλλες ειδικότητες σε διάφορα θέματα.

Την Παρασκευή 29 Μαρτίου θα παρουσιαστούν ευρήματα των ερευνών των νευροεπιστημών του 21ου αιώνα, σχετικά με τις επιπτώσεις των ψηφιακών οθονών (τηλεόραση, Η/Υ, τάμπλετ, κινητό τηλέφωνο κλπ) στην ανάπτυξη αλλά και στην σωστή λειτουργία του εγκεφάλου βρεφών, προσχολικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων, καθώς και σχετικές συστάσεις διεθνών φορέων, και θα προταθούν τρόποι αντιμετώπισης των προβλημάτων.
*Επισυνάπτεται βιογραφικό της Χ.Κατάκη

Αντίστοιχα στην Ηλιούπολη λειοτυργεί για όγδοη συνεχή χρονιά το Ψυχοπαιδαγωγικό Κέντρο «ΠΝΟΗ» Ηλιούπολης, σε συνεργασία με τον Κοινωνικό Φορέα «Κοινωνικές Συνεταιριστικές Δραστηριότητες Ευπαθών Ομάδων «ΕΔΡΑ».
Το Κέντρο λειτουργεί ως πρότυπο κέντρο πρόληψης και αποκατάστασης, παρέχοντας υπηρεσίες σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας (3-17 ετών) και τις οικογένειές τους, που αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγου, γραφής, μάθησης καθώς και σχολικής προσαρμογής, με εξατομικευμένα προγράμματα.
Η διεπιστημονική ομάδα αποτελείται από Κοινωνική Λειτουργό, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ψυχολόγους και Ειδικούς Παιδαγωγούς.