Ερχονται διοικητικές αλλαγές για την Απλή Αναλογική

Μήνυμα στους δημάρχους να μην βιαστούν να κάνουν συμφωνίες με τις αντιπολιτεύσεις και πολύ περισσότερο αναγκαστικές συμφωνίες κάτω από το τραπέζι, στέλνουν κύκλοι του αυτοδιοικητικού τομέα της Νέας Δημοκρατίας και του ΚΙΝΑΛ, καθώς επεξεργάζονται εντατικά πακέτο νομοθετικών ρυθμίσεων, που θα τους βγάζει όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά από την “ομηρία” και θα εξασφαλίζουν κυβερνησιμότητα στους δήμους.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του myota.gr και τα δύο κόμματα έχουν δημιουργήσει ομάδες εργασίας έτσι ώστε αμέσως μετά τις εκλογές και πριν τον Σεπτέμβριο να έρθει στην βουλή ολοκληρωμένο νομοσχέδιο που να αλλάζει το σύστημα διοίκησης των δήμων.

Στις επεξεργασίες επικρατούν τρία κυρίως σενάρια:

Είτε να φτιαχτεί μια ισχυρή Εκτελεστική Επιτροπή με αυξημένες αρμοδιότητες όπου ο δήμαρχος σ΄αυτήν να διαθέτει σαφή πλειοψηφία.
Είτε να δοθούν αυξημένες αρμοδιότητες στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας ζωής με αλλαγή της σύνθεσης (άρθρο 76 του Κλεισθένη Ι)
Είτε να θεσμοθετηθεί η σύμπραξη μεταξύ των συνεργαζόμενων παρατάξεων με την δημιουργία ενός νέου οργάνου που να διαθέτει σαφή πλειοψηφία.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκεται και το Άρθρο 189 του Κλεισθένη που αφορά την συζήτηση και ψήφιση του προϋπολογισμού των δήμων και το οποίο αντικατέστησε το άρθρο 77 του ν. 4172/2013 (Α ́ 167). Η διάταξη του νόμου και συγκεκριμένα η παράγραφος 8 που αναφέρει ότι «Η συζήτηση και η ψήφιση του προϋπολογισμού διεξάγεται αναλυτικά μέχρι τεταρτοψήφιου κωδικού αριθμού εσόδων και δαπανών και αναπτύξεων αυτού, επί της εισήγησης της οικονομικής επιτροπής και επί εναλλακτικών προτάσεων», θεωρείαι προβληματική. Αν η συζήτηση διεξαχθεί όπως αναφέρουν οι κύκλοι που εξετάζουν τις διατάξεις, ο προϋπολογισμός σε επίπεδο τετραψήφιου κωδικού, η συζήτηση δεν θα λήγει ποτέ.

Το λέει το άρθρο του 189:

  1. Η συζήτηση και η ψήφιση του προϋπολογισμού διεξάγεται αναλυτικά μέχρι τεταρτοψήφιου κωδικού αριθμού εσόδων και δαπανών και αναπτύξεων αυτού, επί της εισήγησης της οικονομικής επιτροπής και επί εναλλακτικών προτάσεων. Έγκυρες θεωρούνται οι ψήφοι υπέρ συγκεκριμένης πρότασης, είτε υπέρ της κατατεθείσας από την οικονομική επιτροπή είτε υπέρ εναλλακτικών προτάσεων, που κατατίθενται σύμφωνα με την παράγραφο 9. Οι λευκές ψήφοι δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της πλειοψηφίας.
  2. Εναλλακτικές προτάσεις κατατίθενται είτε στην οικονομική επιτροπή κατά το στάδιο σύνταξης του σχεδίου του προϋπολογισμού, είτε στο δημοτικό συμβούλιο κατά την πρώτη συζήτηση και ψήφιση του προϋπολογισμού. Οι ενδεχόμενες εναλλακτικές προτάσεις ανά κωδικό αριθμό, συζητούνται διακριτά και τίθενται σε ψηφοφορία κατ’ αντιπαράθεση με τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς που περιλαμβάνονται στο σχέδιο που έχει υποβληθεί από την οικονομική επιτροπή και σε συνδυασμό με άλλους κωδικούς αριθμούς εσόδων ή/και δαπανών, οι οποίοι θα πρέπει να τροποποιούνται ανάλογα, ώστε να διασφαλίζε- ται πάντοτε η ισοσκέλιση τουλάχιστον του προϋπολογι- σμού και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου παρέχουν κάθε δυνατή υποστήριξη για την κατάρτιση των εναλλακτικών προτάσεων. Η πρόταση που συγκε- ντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου συνιστά και την εγκεκριμένη εγγραφή πίστωσης του προς ψήφιση προϋπολογισμού. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων.