Ακροθιγώς αλλά το ανέφερε και πάλι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην συνέντευξη που παραχώρησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού STAR και την δημοσιογράφο κ. Μάρα Ζαχαρέα.
Την επόμενη ημέρα «πρέπει να κινηθούμε με πολύ γρήγορες διαδικασίες και εδώ και πάλι η Ευρώπη πρέπει να παίξει ένα ρόλο. Πρέπει δηλαδή να ξεφύγουμε από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες καθυστερούν τα μεγάλα έργα». Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει σχεδιάσει ένα «πακέτο» έργων ύψους 13 δισ ευρώ και θα διορθώσει τον νόμο των δημοσίων συμβάσεων, αλλά και η Ευρώπη από την πλευρά της πρέπει να ξεμπλοκάρει τη γραφειοκρατία.
Αναφέρεται στον 4412.
Υπάρχει βέβαια το δεδομένο της ανένδοτης στάσης της Ευρώπης ως προς τις δημόσιες συμβάσεις που προ κορονοιού συζητούσε και την σκλήρυνση των όρων, όμως λόγο της κρίσης του κορονοϊού και των οικονομικών επιπτώσεων ίσως οι συσχετισμοί αλλάξουν και σ΄αυτόν τον άξονα φαίνεται ότι βαδίζει η κυβέρνηση σύμφωνα με τα λεγόμενα του Υπουργού. Να θυμίσουμε οι ΠΝΠ οδήγησαν ήδη στην χαλάρωση των διατάξεων ειδικά αυτών κάτω των ορίων όμως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων έχει εκφράσει τις επιφυλάξεις της ως προς την νομιμότητα αυτής της χαλάρωσης.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Καραμανλής η κυβέρνηση έχει πρόθεση και το παλεύει σε επίπεδο Ευρώπης από την οποία άλλωστε εξαρτάται και η τελική λύση.
Να σημειώσουμε εδώ βέβαια ότι σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίων συμβάσεων η λύση δεν βρίσκεται στην χαλάρωση των όρων αναθέσεων αλλά στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό των αναθετουσών αρχών και ίσως το υπουργείο Μεταφορών θα έπρεπε να εξετάσει και το ενδεχόμενο μιας τέτοιας επένδυσης.
Κατά τα άλλα ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στον τομέα των μεταφορών στην συνέντευξή του.
Αναφέρθηκε στο επιχειρησιακό σχέδιο σταδιακής αύξησης των δρομολογίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς παράλληλα με τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού.
Διαμήνυσε όμως πως και την «επόμενη ημέρα» θα παίξει βασικό ρόλο η ατομική ευθύνη των επιβατών, που θα πρέπει να συνεχίσουν να τηρούν τις αποστάσεις, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο υποχρεωτικής χρήσης μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
«Θα περάσουμε σε ένα μεταβατικό στάδιο, κατά το οποίο θα ξαναβγούμε σιγά-σιγά στην κοινωνία. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αυξήσουμε και τα δρομολόγια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», είπε ειδικότερα ο κ. Καραμανλής.
«Θα πάμε στα 950 με 1.100 λεωφορεία στην Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα πάει γύρω στα 350 λεωφορεία, γιατί έχουμε ήδη κάνει τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ» ανέφερε, εξηγώντας ότι δυστυχώς είναι πρακτικά αδύνατο λόγω της μη ανανέωσης του στόλου τα τελευταία χρόνια να κυκλοφορεί ένα αστικό λεωφορείο ανά πέντε λεπτά ή ένας συρμός του Μετρό ανά λεπτό και προσθέτοντας ότι για αυτό το λόγο μπαίνει και ένα στοιχείο ατομικής ευθύνης των επιβατών.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι σήμερα στο τέλος κάθε βάρδιας γίνεται εντατική απολύμανση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επιβεβαίωσε ότι το Υπουργείο εξετάζει, σε επαφή με τους ειδικούς του υπουργείου Υγείας, οι επιβάτες να φορούν προστατευτικό εξοπλισμό, δηλαδή μάσκες, και σημείωσε ότι οι οδηγοί των λεωφορείων έχουν ήδη εξοπλιστεί με μάσκες.
Τόνισε δε ότι πρέπει όλοι να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας, καθώς στα αστικά λεωφορεία και το Μετρό δεν μπορεί να επιβληθεί εύκολα η πληρότητα 50%, σε αντίθεση με τρένα και ΚΤΕΛ όπου υπάρχουν αριθμημένες θέσεις. «Επομένως θα παίξει ρόλο η ατομική ευθύνη και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καλώντας όλους τους πολίτες να προστατεύσουν και τον εαυτό τους αλλά και το διπλανό τους.
Όσον αφορά στις αεροπορικές μεταφορές, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ζητήσει από τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου κ. Σαρλ Μισέλ να επεξεργαστεί η Κομισιόν συγκεκριμένη πρόταση για την επανέναρξη των αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη. Τόνισε ότι πρόθεση είναι να βρεθεί μία κοινή ευρωπαϊκή πολιτική, ενώ ξεκαθάρισε: «Θέλουμε τουρισμό, αλλά θέλουμε και να προστατέψουμε τη δημόσια υγεία των Ελλήνων».