Οι ιδιωτικοποιήσεις των μεταφορών βλάπτουν σοβαρά την υγεία των δήμων

Επιστολή προς την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κοινοποίηση προς τον αρμόδιο υφυπουργό Μεταφορών κ. Ι. Κεφαλογιάννη έστειλε ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Β. Τσιάκος, με την οποία ζητά να σταματήσει άμεσα η υποβάθμιση του Δυτικοθεσσαλικού σιδηροδρόμου και ιδιαίτερα της γραμμής Παλαιοφάρσαλα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα. Αφορμή για την επιστολή αποτέλεσε η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να περικόψει από τις επόμενες ημέρες το δεύτερο δρομολόγιο (με ανταπόκριση στα Παλαιοφάρσαλα) προς Αθήνα.

Και αυτή δεν αποτελεί μια σπάνια επιστολή. Είναι μια επιστολή που με ανάλογο περιεχόμενο λαμβάνουν από εκατοντάδες δήμους σχεδόν καθημερνά οι υπουργοί.

Ανάλογες επιστολές είχαμε και από το δήμαρχο Τανάγρας Βασίλη Περγάλια για τα σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Χαλκίδας, με την κατάργηση της απευθείας πρόσβασης με τον τερματικό Σταθμό Αθηνών (Λαρίσης).

Αλλά και σε άλλες περιπτώσεις μεταφορών όπου οι δήμαρχοι εκπροσωπώντας τις τοπικές τους κοινωνίες, διαμαρτύρονται διότι προς χάριν των ιδιωτικοποιήσεων καταργούνται δημόσια αγαθά:
Όπως αυτή του δημάρχου Κάσου «Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε την πρόθεση της Διοίκησης των ΕΛΤΑ να μετατρέψει την υπάρχουσα υπηρεσία των ελληνικών ταχυδρομείων του καταστήματος της Κάσου σε υπηρεσία περιφερειακού ταχυδρομικού πρακτορείου Γ1 τάξης μετατρέποντας το στην ουσία σε ιδιωτική εταιρεία courier. Ήδη έχει αναρτηθεί πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ιδιώτες αναδόχους».

Η όπως αυτή: «το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αλμωπίας, με αφορμή απόφαση του καταστήματος Ταχυδρομείου της Τ.Κ.Εξαπλατάνου που έχει ως θέμα την κατάργηση του Ταχυδρομικού Καταστήματος Εξαπλατάνου, δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην πολιτική που ακολουθείται από την κεντρική εξουσία, των καταργήσεων υπηρεσιών, των συγχωνεύσεων ή υποβαθμίσεων αυτών, που ενώ στοχεύει στον περιορισμό των δημοσίων δαπανών, καταλήγει να καταστρέφει την κοινωνική δομή της επαρχίας και συγκεκριμένα της επαρχίας Αλμωπίας.

Και ο Δήμαρχος Σαρωνικού κ. Πέτρος Φιλίππου διαπιστώνει με επιστολή διαμαρτυρία ότι: «Το τελευταίο χρονικό διάστημα διαπιστώθηκε η αναστολή λειτουργίας του Ταχυδρομείου Καλυβίων».
Στο ίδιο μήκος κύματος και με την ίδια επιχειρηματολογία και ο Δήμος Πωγωνίου για το Ταχυδρομείο Δελβινακίου.

Και σε άλλες περιπτώσεις μεταφορών:
Επίσης για το σιδηροδρομικό σταθμό στο κέντρο του Πλαταμώνα όπως και η κατάργηση των δρομολογίων στο Τρίγωνο Εβρου που δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους μαθητές που διανύουν καθημερινά 60 χιλιόμετρα μέχρι το σχολείο τους.

Άλλη μια συνηθισμένη περίπτωση είναι η δήλωση του δημάρχου Γιάννη Ιωαννίδη που εκφράζει την κάθετη αντίθεσή του στην εγκατάσταση των πλευρικών διοδίων στα Μάλγαρα από την Εγνατία

Κοινό μέτωπο κατά των διοδίων είχαμε πρόσφατα και από τους Δήμους της Β. Αττικής στη δημιουργία παράπλευρων διοδίων στον κόμβο της Βαρυμπόμπης.

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Λοκρών με ομόφωνη απόφασή της εκφράζει την έντονη διαφωνία της με την τοποθέτηση και λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους Σκάλας Αταλάντης και Λιβανατών.

Ο Δήμος Ιωαννιτών εκφράζει την αντίθεσή του στις αυξήσεις που προβλέπονται στα διόδια της Εγνατίας.

Τα ίδια και στα θαλάσσια δρομολόγια
Επιστολή προς την Κοινοπραξία Πλοίων Σαρωνικού, απέστειλε εχθές ο Δήμος Τροιζηνίας – Μεθάνων, με την οποία ζητάει από την Κοινοπραξία να μην καταργηθούν τα χειμερινά δρομολόγια των πλοίων προς και από Μέθανα και Πόρο.

Ανάλογες επιστολές είχαμε και από τον Δήμο Αίγινας για τα δρομολόγια προς Πειραιά και από τον δήμαρχο Τήνου για την κατάργηση του ενδοκυκλαδικού πρωινού δρομολογίου από Τήνο προς Σύρο.

Εντονα διαμαρτυρήθηκε και ο δήμαρχος Καλύμνου κ. Γιάννης Γαλουζής για την κατάργηση ενός δρομολογίου της εταιρείας Blue Star Ferries

Σοβαρά προβλήματα φαίνεται πως προκάλεσε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Σποράδων η κατάργηση του βραδινού δρομολογίου του Flying Cat από τον Άγιο Κωνσταντίνο, σύμφωνα με επιστολή των δημάρχων Σκοπέλου και Αλοννήσου.

Επίσης ερώτηση με θέμα την επανέναρξη δρομολογίων του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων προς και από τα χωριά του νομού Ιωαννίνων συζητήθηκε και στην Βουλή.

Οι περιπτώσεις είναι καθημερινές και εκατοντάδες

Επιστολές και ανακοινώσεις που σημειώνουν την μεγάλη καταστροφή που επιφέρουν τα επιχειρηματικά σχέδια «εξορθολογισμού» των ιδιωτών αναδόχων στις τοπικές κοινωνίες και τις τοπικές οικονομίες. Οι ανάδοχες εταιρείες δεν είναι κοινωφελή ιδρύματα. Ισχύει το «πάνω από τους ανθρώπους τα κέρδη» διότι οι CEO λογοδοτούν στους μετόχους για τις επενδύσεις τους. Ο μεταφορές όμως όπως και οι επικοινωνίες, σε μια σύγχρονη κοινωνία είναι δημόσια αγαθά. Και είναι και ζήτημα εθνικής πολιτικής για την χώρα μας, ειδικά στην περίπτωση των νησιών του Αιγαίου και το τελευταίο χωριό να έχει μεταφορές και επικοινωνίες (προφανώς ζημιογόνες) και αυτό δεν είναι αριστερή ή δεξιά ιδεολογία. Είναι το κίνημα του «Remunicipalisation» που εμφανίστηκε σε πάνω από 5.000 δήμους διεθνώς καθώς διαπιστώθηκε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις της προηγούμενης δεκαετίας με αποκορύφωμα τους σιδηροδρόμους της Αγγλίας και την διαχείριση αποβλήτων στην Γερμανία, τελικά ανεβάζουν τα κόστη, μειώνουν τις υπηρεσίες, προκαλούν αντιπεριβαλλοντικές συμπεριφορές , μειώνουν τις επενδύσεις συντήρηση και συχνά παραβιάζουν και τα εργασιακά δικαιώματα. Είναι αποδεδειγμένο πια ότι οι ιδιωτικοποιήσεις δίνουν πρόσκαιρα λύσεις σε αρκετά προβλήματα, δημιουργούν όμως πολύ μεγαλύτερα στο μέλλον.