Η υπεραξία χωρικής ταυτότητας των κατοίκων στο χωριό Παύλιανη

Ενας από τους πιο αξιωσημείωτους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας τις ημέρες του Πάσχα είναι το χωριό Παύλιανη του δήμου Λαμιέων και αυτό οφείλεται σε μια αφθόρμητη πρωτοβουλία των κατοίκων που ξεκίνησε με αυτό που λέμε σε απλά ελληνικά… για πλάκα.

Πριν από 30 χρόνια οι κάτοικοι του χωριού έφτιαξαν ένα μικρό χώρο λίγα μέτρα έξω από το χωριό σε ένα ρυάκι για να κάθονται οι νέοι. Έβαλαν κάποια παγκάκια και ένα μικρό ξύλινο γεφυράκι. Σιγά σιγά το χώρο άρχισαν να επισκέπτονται και τουρίστες. Το Πάρκο άρχισε να επεκτείνεται και να ακολουθεί το γεφυράκι. Με αυτοσχέδια παγκάκια, κούνιες με σκοινιά από τα δέντρα, κι άλλα ξύλινα γεφυράκια και διαμόρφωση μονοπατιού.
Παράλληλα μια ομάδα νέων μαθητών άρχισε εντελώς επιπόλαια να ζωγραφίζει χιουμοριστικά τους άδειους τοίχους και τον αστικό εξοπλισμό του χωριού. Αυτή η καινοτομία άρχισε να τραβάει κι άλλους τουρίστες και να γίνεται χωρική ταυτότητα (Place Brnding) του χωριού. Η χιουμοριστική εικαστική παρέμβαση επεκτάθηκε και στο πάρκο που διαμορφώθηκε με κυκλική διαδρομή 6 χιλομέτρων στο δάσος.
Και η καινοτομία επεκτάθηκε. Προσομοιάζοντας στο στυλ του Instagram, φτιάχτηκαν ξύλινα πλαίσιο όπου οι τουρίστες φωτογραφίζονται με φώτο τα εκπληκτικά τοπία της Φθιώτιδας. Μέχρι και στο θρόνο του Games of Throne μπορούν να φωτογραφηθούν οι τουρίστες.
Ετσι οι κάτοικοι χωρίς να το γνωρίζουν και να το επιδιώκουν, έφτιαξαν μέσω του innovation ένα place branding. Πολλές ταβέρνες που είναι συνεχώς γεμάτες και υποδομές φιλοξενίας με πολλές θέσεις εργασίας για τους νέους που έμειναν στο χωριό.