Νέα δεδομένα στον Αυτοδιοικητικό χάρτη ετοιμάζεται να βάλει η εκκίνηση των ταξιδιών με υδροπλάνα στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες.
Ήδη από τις εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια και Grecian Air Seaplanes γνωστοποιήθηκε ότι το επενδυτικό πλάνο της μεταξύ τους σύμπραξης αγγίζει τα 180 εκατομμύρια ευρώ. Πίσω τους βρίσκονται ακόμη δύο κολοσσοί του χώρου και πιο συγκεκριμένα επενδυτικά γκρουπ γερμανικών και ελβετικών συμφερόντων, με την μία να είναι σε θέση να αναλάβει το πτητικό σκέλος και την άλλη την κατασκευή και μελέτη των υδατοδρομίων. Τα τελευταία αποτελούν και το βασικό σημείο-κλειδί για να μπει σε λειτουργία ο κλάδος. Σύμφωνα με τις ως τώρα μελέτες και έρευνες θεωρείται ότι θα χρειαστεί να δημιουργηθούν περίπου 150 υδατοδρόμια για να βρεθεί η Ελλάδα σε θέση να προσελκύσει και άλλους ενδιαφερόμενους, ενώ σε πρώτη φάση θα χρειαστούν λιγότερα από 10 για να δοθεί –επιτέλους- η εκκίνηση.
Η Hellenic Seaplanes έχει έτοιμο το δικό της πλάνο το οποίο κάνει λόγο για μια επένδυση περίπου αντίστοιχη εκείνης της Grecian Air Seaplanes, που ανέρχεται στα 250 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος χρόνου, εκ των οποίων 55 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στο κομμάτι της ανάπτυξης των υδατοδρομίων και 160 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αγορά 20 αεροσκαφών μέσα σε έναν ορίζοντα πενταετίας, ενώ η ιστορία δεν σταματά εδώ.
Σε θέση standby βρίσκεται ήδη η μεγαλύτερη σε στόλο εταιρεία του κλάδου στον κόσμο, η γνωστή Trans Maldivian Airways η οποία ήδη έχει στείλει τους ειδικούς τους στην Ελλάδα προκειμένου να ελέγξουν τα πάντα πριν κάνει την κίνησή της. Αυτή η Τρίτη επένδυση θα αλλάξει εντελώς τις ταχύτητες.
Ηδη όμως τα πρώτα ταξίδια ετοιμάζονται για τον Σεπτέμβριο από το υδατοδρόμιο του Αλίμου με προορισμό Σίφνο, Τήνο και Πάτμο. Αλλά και τα δυο πρώτα δικινητήρια υδροπλάνα έφτασαν, όπως επέστρεψαν στην Ελλάδα και τα πρώτα πληρώματα τα οποία έλαβαν εκπαίδευση ως κυβερνήτες και μπορούν με την σειρά τους να εκπαιδεύσουν και άλλους πιλότους που αναμένεται να ενδιαφερθούν.
Οι τομές των εισιτηρίων ενδεικτικά έχουν αναρτηθεί. 42 ευρώ για Ζάκυνθο σε 20 λεπτά, 65 ευρώ για Δήλο σε 30 λεπτά, 85 ευρώ για Πάτμο. Πολύ προσιτά κόστη που θα αλλάξουν το ταξιδιωτικό τοπίο και σε ακριτικά νησιά που μέχρι σήμερα πρέπει να υπάρχει πολύ ισχυρό κίνητρο για να τα προσεγγίσεις. Αυτή η νέα μορφή μετακίνησης θα αλλάξει βέβαια όχι μόνο το ταξιδιωτικό τοπίο αλλά και το επαγγελματικό και το επενδυτικό.