Όπως το έχει επισημάνει το myota.gr και για μια ακόμη φορά οι δημοσκοπήσεις στις δημοτικές εκλογές κατέγραψαν στην πλειοψηφία τους μια τεράστια διαφορά από το τελικό αποτέλεσμα. Το myota.gr όπως και το 2019 αμέσως μετά τις εκλογές πραγματοποίησε ρεπορτάζ μεταξύ των χαμένων υποψηφίων των εκλογών για να διαπιστώσει αν είχαν δημοσκοπήσεις στα χέρια τους και τί τους έδειχνε.
Υποψήφιος δήμαρχος που κατέγραφε 18% και είκοσι μονάδες πίσω από τον πρώτο σε δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου από σοβαρή γνωστή επίσημη εταιρεία, έλαβε στις εκλογές της Κυριακής 48% περίπου και δέκα μονάδες διαφορά από τον δεύτερο.
Σε έναν άλλο δήμο όπου το myota.gr πήρε δύο διαφορετικές δημοσκοπήσεις από δύο διαφορετικούς συνδυασμούς οι οποίες συνέπιπταν σχεδόν μεταξύ τους, έδειχναν τον υποψήφιο που τελικά κέρδισε τις εκλογές με 43% την πρώτη Κυριακή, τρίτο και καταϊδρωμένο και κοντά σε μονοψήφιο νούμερο.
Σε τρίτο δήμο όπου ο νυν δήμαρχος κέρδιζε με διαφορά δέκα μονάδων τους αντιπάλους τους σε επτά κυλιόμενες δημοσκοπήσεις από τον Μάιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο κατέληξε τρίτος, εκτός δεύτερου γύρου.
Σε τέταρτο δήμο όπου συνδυασμός που κατέγραφε ποσοστά της τάξεως του 5% και πέμπτος σε σειρά κατάταξης, τελικά μπήκε στον δεύτερο γύρο με 25%.
Και σε έναν πέμπτο δήμο ο τρίτος με διαφορά δέκα μονάδων από τον δεύτερο, τελικά ήρθε πρώτος.
Και να θυμίσουμε βεβαία το ακραίο παράδειγμα του 2019 όπου υποψήφιος που τελικά βγήκε Δήμαρχος τον Μάρτιο του 2019 ήταν μη ανιχνεύσιμος στις δημοσκοπήσεις.
Όπως έχουμε εξηγήσει στις τοπικές κοινωνίες η πρόθεση ψήφου δύο μήνες πριν τις εκλογές δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την τελική επιλογή όταν διαμορφωθούν τα ψηφοδέλτια και οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι ξεχυθούν στις γειτονιές, βγουν στα πεζοδρόμια και χτυπήσουν πόρτες στα σπίτια. Εκεί η κατάσταση αλλάζει άρδην.
Επίσης στα τηλέφωνα λόγο του ότι πρόκειται για γειτονιά με γνωστούς υποψήφιους, οι δισταγμοί να απαντήσουν στο τηλέφωνο και να δηλώσουν τις πραγματικές προθέσεις τους και προτιμήσεις τους είναι μεγάλοι.
Αν υπολογίσουμε ότι όλες σχεδόν οι δημοσκοπήσεις κατέγραφαν δύο εβδομάδες πριν από τις εκλογές 25% αναποφάσιστους και ότι το 20% τουλάχιστον των ψηφοφόρων στις δημοτικές εκλογές διαμορφώνεται έξω από τα εκλογικά κέντρα όταν οι ψηφοφόροι συναντούν κάποιον γνωστό τους που είναι υποψήφιος, τότε κατανοούμε ότι ακόμη και αν η δημοσκόπηση είναι αξιόπιστη παρουσιάζει μια τεράστια απόκλιση από το τελικό αποτέλεσμα.
Και τελικά μόνο ως εργαλείο προσέλκυσης υποψηφίων και μάχης εντυπώσεων μπορεί να λειτουργήσει η δημοσκόπηση για έναν συνδυασμό. Μια καλή θέση στην δημοσκόπηση συγκεντρώνει ικανό αριθμό κέντρων επιρροής που μπορεί τελικά να επιβεβαιώσει την δημοσκόπηση.