Ο Δήμαρχος μιλάει με την γειτονιά

Μια πολύ καλή πρακτική του ο Δημάρχου της Νέας Ιωνίας Παναγιώτη Μανούρη κατέγραψε το myota.gr, ο οποίος πιστός στις προεκλογικές δεσμεύσεις του, συνεχίζει τις συναντήσεις με τους κατοίκους στη γειτονιά τους μετά την εκλογή του.
Η προσωπική επαφή της δημοτικής αρχής με τους δημότες αποτελεί το το νούμερο ένα καθήκον της, αφού η Τοπική Αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού σε όλες τις έρευνες κοινής γνώμης αντλεί όλη την αξία της από το ότι είναι η πλέον κοντινή εξουσία για τον πολίτη.
Όταν μάλιστα αυτή η προσωπική επαφή είναι δημόσια και εκπαιδευτική για τους δημότες, η αξία της πολλαπλασιάζεται και γίνεται και πιο λειτουργική και αποτελεσματική.

Ο Δήμαρχος Νέας Ιωνίας συζήτησε με τους κατοίκους για τα προβλήματα της συγκεκριμένης περιοχής, ανέλυσε το σχέδιο της Δημοτικής Αρχής για τη βελτίωση της κατάστασης της γειτονιάς, ενώ οι κάτοικοι από την πλευρά τους μετέφεραν τους προβληματισμούς και τις σκέψεις τους.

Η συνάντηση έγινε σε καφενείο συγκεκριμένης γειτονιάς και αυτό έχει πρόσθετη αξία για την εγγύτητα.
Όμως αυτή η πρακτική αποτελεί ένα απαραίτητο κομμάτι της σύγχρονης επικοινωνίας, αλλά μέρος αυτής. Απευθύνεται κυρίως σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Σήμερα η καθολική επικοινωνία γίνεται κυρίως από το διαδίκτυο για να αγκαλιάσει μεγάλα κομμάτια της κοινωνίας, αλλά και αυτή πρέπει να είναι εξατομικευμένη. Έχουμε φύγει προ πολλού από την μαζική επικοινωνία. Ζούμε στην εποχή του eco chambers όπου ο πολίτης ακούει μόνο όταν μιλάνε για το πρόβλημα όπως το βιώνει.
Αυτό γίνεται ποια με ανοιχτά δεδομένα, με μητρώα δεδομένων, με οπτικοποιημένες και διαλειτουργικές διαδικασίες διαβούλευσης και με ειδικές πλατφόρμες διαχείρισης κοινού CRM. Μια διαδικασία που είναι χιλιάδες φορές επαναλαμβανόμενη ψηφιακά, αλλά εξατομικευμένη για τον κάθε πολίτη. Στο άμεσο μέλλον αυτό θα γίνεται με την βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, αλλά χρειάζεται ένας μεγάλος χρόνος επώασης δύο έως τρία χρόνια μέχρι να δημιουργηθούν τα μητρώα ανοιχτών δεδομένων και να λειτουργήσει.
Είναι λογικό ότι ένας δήμαρχος προσωπικά δεν μπορεί να επικοινωνεί κάθε μέρα με 50.000 πολίτες. Με την βοήθεια όμως της Τ.Ν. μπορεί να δίνει εξατομικευμένες απαντήσεις σε επαναλαμβανόμενες ρουτίνες χωρίς να χρειάζεται ο ίδιος να τις επαναλαμβάνει, ενώ θα είναι δικά του προσωπικά λόγια.
Αυτό αυτομάτως κάνει τον πολίτη γνώστη των διαστάσεων και των προβλημάτων του δήμου σε θέματα που τον αφορούν και συμμέτοχο στις αποφάσεις.
Ο Δήμαρχος Νέας Ιωνίας συζήτησε με τους κατοίκους για τα προβλήματα της συγκεκριμένης περιοχής, ανέλυσε το σχέδιο της Δημοτικής Αρχής για τη βελτίωση της κατάστασης της γειτονιάς, ενώ οι κάτοικοι από την πλευρά τους μετέφεραν τους προβληματισμούς και τις σκέψεις τους.
Αυτό μέχρι σήμερα μπορούσε να γίνει μόνο με φυσική παρουσία. Σε λίγο καιρό θα μπορεί να γίνει και ψηφιακά με τα μητρώα ανοιχτών δεδομένων. Ειδικά στις μικρότερες ηλικίες οι έρευνες δείχνουν ότι τέτοιες εφαρμογές αποτελούν αποκλειστική μέθοδο.
Μεταξύ άλλων ο κ. Παναγιώτης Μανούρης δήλωσε ότι: «Είμαι συγκινημένος που βρίσκομαι εδώ σε αυτή τη γειτονιά, στη συνοικία που γεννήθηκα και μεγάλωσα. Βρίσκομαι εδώ στο πλευρό σας να ακούσω τα προβλήματα σας. Θέλω να σας γνωστοποιήσω το πρόγραμμα μας και τα χρονοδιαγράμματα των παρεμβάσεων για την περιοχή σας, μια περιοχή που γνωρίζω καλά. Πρωταρχικός μου στόχος παραμένει η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσής σας».
Αυτά όμως τα άκουσαν πολύ λίγοι σε σχέση με όλους τους κατοίκους αυτής της γειτονιάς.