Βασικός πυλώνας αξιολόγησης του δημοσίου από τους πολίτες οι δήμοι

Την Τρίτη οι Υπουργοί Εσωτερικών κ. Λιβάνιος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Παπαστεργίου θα παρουσιάσουν το ερωτηματολόγιο που θα αποσταλεί στους πολίτες για ν αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του δημοσίου όπως ανήγγειλε σε σημερινή του συνέντευξη στην ΕΡΤ NEWS ο κ. Λιβάνιος.

Σ΄αυτό το ερωτηματολόγιο όπως φαίνεται για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πολίτης στην καθημερινότητα με την επαφή του με το Δημόσιο, οι δήμοι θα έχουν κυρίαρχη θέση.
Όπως εξήγησε το ερωτηματολόγιο θα πρέπει να απαντηθεί εντός 15 ημερών

Τη Δευτέρα 29 Απριλίου 2025, ξεκινά επίσημα η εφαρμογή μέσω της ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr.
Πρόκειται για μια ηλεκτρονική διαδικασία αξιολόγησης, κατά την οποία οι πολίτες που συναλλάσσονται με το Δημόσιο θα μπορούν να αξιολογούν την εμπειρία τους με βαθμολογία από το 1 έως το 10 και να προσθέτουν σχόλια ή παρατηρήσεις για κάθε υπηρεσία. Η αξιολόγηση αφορά τόσο την εξυπηρέτηση, όσο και την ποιότητα, αποτελεσματικότητα και ταχύτητα της κάθε υπηρεσίας.
Η συμμετοχή θα γίνεται μέσω της ψηφιακής πύλης gov.gr, και για λόγους ασφαλείας και διασφάλισης της μοναδικότητας της συμμετοχής, θα απαιτείται σύνδεση με κωδικούς TaxisNet.
Η διαδικασία της αξιολόγησης θα είναι περιοδική, και συγκεκριμένα θα πραγματοποιείται δύο φορές τον χρόνο:
• Απρίλιος – Μάιος
• Οκτώβριος – Νοέμβριος
Τα δεδομένα θα συγκεντρώνονται, θα αναλύονται και στη συνέχεια θα δημοσιεύονται δημόσια, ώστε κάθε πολίτης να έχει πρόσβαση στην αποτίμηση της λειτουργίας κάθε δημόσιου φορέα.
Ο Υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί «ένα τολμηρό βήμα για έναν Δημόσιο Τομέα με πρόσωπο στον πολίτη». Η λογική είναι ξεκάθαρη: μόνο με τη φωνή των πολιτών μπορούν οι υπηρεσίες να βελτιωθούν ουσιαστικά.
Παράλληλα, τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα λαμβάνονται υπόψη στον εσωτερικό απολογισμό των φορέων και ενδεχομένως και στην πορεία εξέλιξης των στελεχών της δημόσιας διοίκησης.
Η αξιολόγηση δεν είναι απλώς ένας πίνακας βαθμολογιών. Είναι:
• Ένα εργαλείο αυτοβελτίωσης για κάθε δημόσιο οργανισμό.
• Ένα μέσο συμμετοχής των πολιτών στη διαμόρφωση καλύτερων δημόσιων υπηρεσιών.
• Μια βάση δεδομένων που μπορεί να οδηγήσει σε πολιτικές αποφάσεις και διορθωτικές παρεμβάσεις.
• Ένας δείκτης εμπιστοσύνης των πολιτών προς το κράτος.
Για να συμμετάσχει κάποιος στην αξιολόγηση:

  1. Πρέπει να έχει πρόσβαση στο gov.gr.
  2. Χρειάζεται να συνδεθεί με τους προσωπικούς του κωδικούς TaxisNet.
  3. Θα μπορεί να αναζητήσει τη δημόσια υπηρεσία με την οποία συναλλάχθηκε και να υποβάλει τη βαθμολογία του και προαιρετικά σχόλια.
    Η διαδικασία είναι σχεδιασμένη να διαρκεί λιγότερο από 2 λεπτά, ώστε να ενισχυθεί η ευκολία συμμετοχής.