Πρότυπα στάθμευσης για την Βιώσιμη Κινητικότητα

Μια νέα έρευνα από το CIVITAS Park4SUMP διερευνά τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να σχεδιαστούν οι προδιαγραφές στάθμευσης σε νέες αστικές γειτονιές για τη μείωση του κόστους κατασκευής, ενώ παράλληλα προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα.

Ο πυρήνας της δημοσίευσης «Προτύπα στάθμευσης ως κατευθυντήρια μέσα στον αστικό σχεδιασμό και την κινητικότητα» είναι ο τρόπος με τον οποίο τα πρότυπα στάθμευσης μπορούν να ενσωματωθούν ως απαιτήσεις – προδιαγραφές στάθμευσης στις νέες αναπλάσεις. Εξετάζει νέες κατοικημένες περιοχές και μικτές χρήσεις οικιστικών και εμπορικών περιοχών, οι οποίες χρησιμεύουν όλο και περισσότερο ως χώροι για νέα έργα αστικής ανάπτυξης.
Τα πρότυπα στάθμευσης ορίζουν πόσες θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα και ποδήλατα πρέπει να κατασκευαστούν. Ο αριθμός μπορεί να βασίζεται σε πολλούς παράγοντες. όπως οι οικιστικές μονάδες, η επιφάνειες γηπέδων ή το μέγεθος των γραφείων, των καταστημάτων και των χώρων εργασίας, καθώς και οι προβλεπόμενες χρήσεις.
Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν τα λεγόμενα «ελάχιστα πρότυπα» για το χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει ότι οι σχεδιαστές μπορούν να δημιουργήσουν περισσότερα από το υποχρεωτικό κοινόχρηστο αν είναι επιθυμητό. Ωστόσο, οι υψηλές απαιτήσεις για σταθερά ελάχιστα πρότυπα επηρεάζουν το κόστος κατασκευής και συντήρησης και δημιουργούν συγκρούσεις στις χρήσεις γης και σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα.
Τα σταθερά μέγιστα πρότυπα, από την άλλη πλευρά, περιορίζουν τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης που μπορούν να κατασκευαστούν, ώστε να αποφευχθεί η υπερπροσφορά χώρων στάθμευσης. Αυτό έχει ως στόχο τη μείωση του κόστους και την εξουδετέρωση της αύξησης της ιδιοκτησίας αυτοκινήτων και, ως εκ τούτου, μακροπρόθεσμα, της κυκλοφορίας αυτοκινήτων.
Περίπου το 80% όλων των μετακινήσεων ξεκινούν και τελειώνουν στο σπίτι. Επομένως, η διαθεσιμότητα εσωτερικού χώρου στάθμευσης σχετίζεται ιδιαίτερα με την επιλογή τρόπου μεταφοράς.
Επιπλέον, ο χώρος στάθμευσης – ειδικά ο υπόγειος χώρος στάθμευσης – είναι ένας παράγοντας κόστους στην κατασκευή κατοικιών και η στάθμευση απαιτεί χώρο, ο οποίος μειώνει τον πολύτιμο χώρο της γης και το χώρο για διαμονή και παιχνίδι. Εάν το δικό σας αυτοκίνητο είναι το πλησιέστερο μέσο μεταφοράς στο σπίτι, είναι συχνά η πρώτη επιλογή. Επιπλέον, αυξάνει την πίεση στάθμευσης στον προορισμό, καθώς και σε χώρους εργασίας, εμπορικά κέντρα ή εγκαταστάσεις αναψυχής.
Υπάρχουν πολλοί καλοί λόγοι για την εξέταση των μεταβαλλόμενων προτύπων στάθμευσης. Η δημοσίευση παρουσιάζει προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και παραδείγματα ορθών πρακτικών που υπογραμμίζουν τη σημασία των κανονισμών για την κατασκευή χώρων στάθμευσης ως μέσου καθοδήγησης στον πολεοδομικό σχεδιασμό και την κινητικότητα.
Αυτό το πλήθος προσεγγίσεων και εμπειριών δείχνει τη σημασία των απαιτήσεων στάθμευσης ως εργαλείων καθοδήγησης στον πολεοδομικό και μεταφορικό σχεδιασμό! Συνιστάται ιδιαίτερα η ενσωμάτωση τροποποιημένων προτύπων στάθμευσης και πολιτικής χώρου στάθμευσης στο σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας (SUMP).
Κατεβάστε τη δημοσίευση εδώ
και επισκεφθείτε τον ιστότοπο του Park4SUMP εδώ.

Της Martina Hertel, DIFU