Το μεγάλο πείραμα των κοινόχρηστων ποδηλάτων ξεκινάει από την Ηλιούπολη

Ο Δήμος Ηλιούπολης ανακοίνωσε ότι είναι ο πρώτος Δήμος που ξεκινάει την λειτουργία του αυτοματοποιημένου συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων

Πρόκειται για την υλοποίηση του έργου το έργο κατασκευής «Βιώσιμη μικροκινητικότητα μέσω συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων σε δήμους της Χώρας» από το πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» συνολικού ύψους 35 εκ ευρώ. Κάθε δήμος έλαβε 380.000 ένα ποσό που κατακρίθηκε ως υπερβολικό

Σκοπός του έργου σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου και την πρόσκληση, είναι η ανάπτυξη και ενίσχυση ενός κοινόχρηστου δικτύου ηλεκτρικών και περιβαλλοντικά φιλικών ποδηλάτων, σε επίπεδο Δήμων Μητροπολιτικών Κέντρων, το οποίο σε συνέργεια με τις λοιπές παρεμβάσεις (εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικρο-κινητικότητας, πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικρο-κινητικότητας) θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο και λειτουργικό σύνολο παρεχόμενων υπηρεσιών και μέσων, που θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στην βελτίωση των μετακινήσεων σε επίπεδο μικρο-κινητικότητας.
Το έργο όμως έχει επικριθεί και για την λειτουργικότητά του και την βιωσιμότητά αλλά και γιατί σε σύγκριση με το κόστος του, προκηρύχθηκε με προδιαγραφές ξεπερασμένων τεχνολογιών

Ο Δήμαρχος Ηλιούπολης κ. Στάθης Ψυρρόπουλος σε συνεργασία με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τεχνικών υπηρεσιών κ. Κάρολο Ιταλό φρόντισαν να ξεπαγώσουν τις διαδικασίες του έργου από τους πρώτους μήνες της νέας Δημοτικής Αρχής και σήμερα ο Δήμος Ηλιούπολης αποτελεί τον πρώτο Δήμο που εφαρμόζει το αυτοματοποιημένο Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων, αποτελώντας πρότυπο και για άλλους δήμους της χώρας.

Το σύστημα περιλαμβάνει 45 ηλεκτρικά ποδήλατα και 48 σταθμούς ποδηλατών.

Ολοκληρώθηκε το δίκτυο κοινόχρηστων θέσεων κλειδώματος & φόρτισης ποδηλάτου, με δυνατότητα αυτόματης φόρτισης του ποδηλάτου όσο είναι κλειδωμένο, όπως και η πλατφόρμα απομακρυσμένης διαχείρισης συσκευών πεδίου (φορτιστών ηλεκτρικών ποδηλάτων και σταθμών μίσθωσης ποδηλάτων).

Πλέον βρίσκονται στη διάθεση των δημοτών και κατοίκων εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες Μικροκινητικότητας, με την ολοκλήρωση της πλατφόρμας διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων Μικροκινητικότητας με τον κατάλληλο software και hardware εξοπλισμό.

Στην προκήρυξη όμως δεν υπάρχει διασφάλιση του GDPR αφού μια ιδιωτική εταιρεία θα εμφανίζεται ουσιαστικά ως δήμος.

Επίσης το μεγάλο μειονέκτημα του συστήματος είναι ότι δεν συνδέονται οι δήμοι μεταξύ τους και έτσι ουσιαστικά οι ποδηλάτες εγκλωβίζονται σε έναν δήμο.

Οι σταθμοί ποδηλάτων βρίσκονται στις παρακάτω θέσεις εντός του αστικού ιστού της πόλης του:

  1. Πλατεία ανεξαρτησίας
  2. Πλατεία Σικελιανού
  3. Δημοτικό πάρκινγκ (Μαρίνου Αντύπα & Φραντζη)
  4. Πολυκλαδικά
  5. Κεντρική Πλατεία
  6. Σταθμός Μετρό Ηλιούπολη
  7. Πλατεία Φλέμινγκ

Από τους σταθμούς δίνεται η πρόσβαση σε ποδήλατα του Σ.Κ.Π .

Μπορείτε να δείτε εδώ τους όρους χρήσης και λειτουργίας του Αυτοματοποιημένου Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων και τις οδηγίες χρήσης της σχετικής εφαρμογής.

Κάθε πολίτης που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το Σ.Κ.Π, θα πρέπει να κατεβάσει την ειδική εφαρμογή της Bike Ilioupoli στο κινητό του μέσω Android ή μέσω IOS και να προχωρήσει σε εγγραφή, δίνοντας στο σύστημα τα βασικά στοιχεία του. Δεν θα υπάρχει κράτηση χρημάτων για οτιδήποτε, αφού οι λειτουργίες του συστήματος, παρέχονται στους πολίτες ΔΩΡΕΑΝ για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.

Το όραμα της σημερινής Δημοτικής Αρχής είναι να αναζητηθούν εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης για την αποσυμφόρηση του κέντρου της Ηλιούπολης, διαμορφώνοντας μία Πράσινη πόλη που σέβεται τους κατοίκους και δημότες, εξασφαλίζοντας Βιώσιμη Ανάπτυξη και Αειφορία με συνεχή αποτίμηση του ενεργειακού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος από την χρήση των Κοινόχρηστων Πoδηλάτων.

O Δήμος παρακαλεί τους χρήστες των Κοινόχρηστων Ποδηλάτων να φορούν υποχρεωτικά κράνος για την ασφάλειά τους, όπως και τους οδηγούς αυτοκινήτων και μηχανών να προσέχουν στην πόλη τους διερχόμενους οδηγούς των κοινόχρηστων ποδηλάτων.

Η ΠοδηλΑττική Κοινότητα δήλωσε ότι θα επισκεφθεί και θα αξιολογήσει το σύστημα. Η πρόταση της ΠοδηλΑττικής ήταν να υπάρχει ενιαίο σύστημα συνδρομής σε όλες τους δήμους με στάση Μετρό έτσι ώστε οι ποδηλάτες να βγαίνουν σε μια στάση, να κυκλοφορούν με το ποδήλατο στους δήμους για τις δουλειές τους και να επιστρέφουν στην στάση το ποδήλατο για να φύγουν.